Sjukdom

En månad har gått sedan jag vaknade en söndagmorgon av att det small till i magen. Blindtarmen brast & jag blev tyvärr fel-diagnosiserad av samma läkare hela två gånger!!! Så det tog nästan 4 dygn innan jag fick rätt behandling på annat sjukhus.
Blindtarmen finns kvar i magen, behandlingen gick ut på att dränera ut var från magen och antibiotikakurer som hette duga!
Har aldrig kännt en sån smärta, har väl aldrig kännt mig så ynklig och sjuk i hela mitt liv heller...just för att jag aldrig varit sjuk.

Hur kan det finnas så många tårar??

Jag har fått minnen för livet...fastän dom varit av den mindre trevliga sorten så har jag träffat människor jag aldrig skulle träffat innan. Folk bara byttes ut på avdelningarna. Själv skulle jag knappt hitta till någon avdelning alls den "rätta" vägen...har bara åkt omkring i en säng på insidan av sjukhuset mellan avdelningarna.

Tänk vad sjuk jag var...CRP:n var 448 då jag åkte in...den ska va mellan 5-10. 448!!!

Jag blir både arg och ledsen när jag inser att dom missade min sjukdom...att dom missade MIG!!!
Det är så mycket känslor...trodde inte att det kunde vara så, men nu vet jag vad folk som varit med om samma menar.

Finns så mycket man skulle vilja säga...men det orkar jag inte. Det som har hänt har hänt...jag lever ju!

Mår bättre men inte bra. Tar väl ett tag för kroppen att komma tillbaka. Synd att det blev under jakten..haha!

Inte bara jag är krasslig...Zacke sträckte sig illa under helgen då han sprang efter stortjuren. Ska ha vet. på honom å kolla.

Lill-Zumo gubben har opererats idag i magen. Har spydde som en gris uppe i jaktkojan natten mot Måndag. Orsaken var att han tydligen ätit nåt djur...vars revben krokat fast i sig självt och i magen...ja herregud!!! Jag som sett fram emot att bli frisk och kunna börja jaga in honom lite smått i höst...inte det. Tyvärr!!

Sånt är livet, det går upp och ner..och nu tar vi en dag i sänder tills allt är som det ska igen.
Sköt om er! Kram!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Usch va hemskt, hur kan dom bara missa en sån allvarlig sak. Hoppas att du och dom fyrbenta kryar på er snart.

vinkevink Anneli

2010-09-14 @ 19:53:40
Postat av: Anonym

Usch va hemskt, hur kan dom bara missa en sån allvarlig sak. Hoppas att du och dom fyrbenta kryar på er snart.

vinkevink Anneli

2010-09-14 @ 19:55:35
Postat av: Åsa

Näe vännen så hemskt.Du upplever efteråt det man gör efter en rejäl chock och reaktionsfas o bearbetningsfas går nog hand i hand.Just att veta att OM inte funnits och att varit så sjuk får en att tänka om.Massa kramisar härnerifrån

2010-09-14 @ 20:51:57
URL: http://www.nogg.se/DruttenoJena
Postat av: Ingela

Jag blir så arg och besviken på dagens sjukvård... vet ju själv hur det kan vara :-( Jätteskönt att du mår bättre och jag hoppas du snart är fit for fight igen ute i älgskogen. Stackars liten Zumo, hoppas han kryar på sig!! Hoppas Zackes sträckning går över snart. Martin sköt en tjäder för Tarro i söndags :-) igår jobbade T jättefint med en stor gammel tjädertupp. Jag åker hem nästa helg och då provar vi kanske Selene i älgskogen eftersom hon inte vill när inte jag är hemma. Kramar

2010-09-14 @ 22:18:46
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/
Postat av: Jörgen Råberg

Tycker faktiskt att du haft nog med otur nu! på bara några år har du drabbats av än det ena än det andra då det gäller hundar och nu då...feldiagnostiserad! Det är en skam för läkarkåren. hade det gjorts rätt från början hade du besparats en massa lidande.Du har all min sympati ska du veta.

Kram på dig.



P.S. Här är både jag o frugan och hundarna friska och vi ser framemot älgjakten den 11 oktober med tillförsikt. Dock har deras löshundsträning inte varit den allra bästa. Har tyvärr för mycket runt mig just nu, men jag tror att de ganska snabbt kommer upp i full kondition.

2010-09-21 @ 20:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0