Söndag kväll

Sista jakthelgen i kojan...nu är det ett uppehåll innan vi jagar igen...älgarna måste få lugn å ro att få para sig i fred. =)
Inget nytt annars, allt lugnt och alla friska och pigga. Känner att orken och flåset börjar komma mer och mer ju mer man rör på sig. Härligt!! Nu längtar jag bara efter att få börja jobba igen...saknar ju kossorna!! =)

Ikväll blev det klart...nästa höst tar jag och mamma flyget till varmare land, bara vi två en vecka...Ooohh va kul att ha nåt sånt att se fram emot. Bäst att lägga sig i hårdträning nu när kilona smugit sig på då man bara legat stilla...haha...så man vågar bada!! =)

Riktigt höstruggigt ikväll. Mysigt få tända nåt litet ljus och bara vara...gubben borta med traktor och hjälper granne med diverse, jämthundar ihoprullade vid mina fötter...ja förrutom lillen som kastar en leksak runt runt i rummet..=)

Björnbesök hade vi haft en natt precis vid kojan oxå...ca. 15 meter från vår infart. Tydliga, tunga spår på hård mark...hujja...får börja va beväpnad då man ska ut och slå en drill på nätterna. =)






Eld


Fläsk & kaffe


Zumo kollar om det finns nåt som han får smaka


Vänder andra sidan till, kanske är man gölligare där så att man får smaka nåt gott?


Ett försök att få busen att stå fint


Liiite snygg är han ju faktiskt...men magen ser lite konstig ut där han är rakad. =)


Hoppas du har det bra!! Nu ska vi ner i soffan..hejhej!!

Kommentarer
Postat av: Mom

Ja nu blir det hård träning men det har jag sagt förr känner jag igen. Men det är ju nått att se fram mot kul. Kram

2010-10-03 @ 21:13:44
Postat av: Ingela

Ja bössan med på natten är nog säkrast när nalle smyger omkring :-S Fina Zumo! Åh vad härligt med utlandsresa till varmare ställe, ni får det underbart :-) Det är du värd!!! Ha det bäst! Kramar

2010-10-04 @ 08:05:34
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0