Lördag

Idag bestämde vi oss för att åka till vår jaktkoja för att titta till den. Minns inte exakt när vi slutade jaga ifjol och slutade vara där, snön kom ju så tidigt där...men om jag säger att vi inte varit där sen början/mitten på November så är jag nog ganska nära sanningen.
Tog bara lille Zumo med oss eftersom vi inte visste hur det skulle se ut med snö och skoterspår, Zacke och Zmilla stannade hemma. (Vilket nu resulterar i att Zacke inte ens tittar åt mig..sur som en ättika har han varit sen vi kom hem)

Zumos premiär på skoter gick bra, lite obehagligt tyckte han den lät, men då vi väl kom iväg så satt han och sniffade och kikade för fullt.

Då man kommer fram till kojan kommer även lugnet, tystnaden, naturen...finns ingen stress, trafik, el, mobil, tv, dator, vatten...Då man kommer till kojan då bara är man. Man bara är.

Det var faktiskt inte så mycket snö som jag hade trott där, ungefär som här hemma. Och lättskottat, bara grynig lätt snö. Så vi skottade fram bron och eldstaden. Drack kaffe och grillade hamburgare och bara satt och pratade och lyssnade på tystanden. Jag sa till Robban: Inte ens en fågel hörs.
Då tog det 5 minuter så började en fågel sjunga!!! Kanske var det Zeke som meddelade sig att han finns någonstans där ute...=)

Stannade ett tag innan vi åkte hem igen. Zumo var så trött av alla nya intryck att han slocknade det första han gjorde i bilen. Och nu sover han gott på köksgolvet medan Zacke surar ute  i hallen. Nåja, han ger sig säkert snart. Nu blir det bilder från kojan!!

Inte så värst mycke snö här inte..


Vedhäcken har fått ett roligt tak


Dasset står kvar


Här är eldstaden..haha...under snön.


Jag får hjälp av lillen att börja skotta fram den


Kommer fram mer och mer av eldstaden


Vi tog en vilopaus


Och en stund senare var hela eldstaden framme!








Zumo och kojan


Zöta Zumo




Inne i kojan knastrar kaminen skönt och det blir varmt på ett kick!


Zumo kollar min säng och undrar hur 17 det kan lukta Zacke å Zmilla överallt!!
Hur kan dom ha varit här då han aldrig har varit här???? Haha...


Köket var oxå kvar i kojan


Även Zekes lilla filt som Zumo snabbt gjorde till sin egen. =)


Här är Zeke på samma filt..=)

Zeke är den lilla valp jag fick avliva i höstas endast 3.5 månad gammal.
Höftledsfel & knä-problem. R.I.P lilla vän...

Jag och Zumo på skotern


Så här trött var Zumo då vi åkte hem. Ligger mellan sätena och sussar.


Säkert kommer vi att åka till kojan fler helger. Men man längtar ju mest till hösten och jakten där..roligare finns inte!! =)











Tack för titten!!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Härligt att vara i kojan :-) fina bilder. Hihi stackars Zacke som inte fick följa, klart man måste sura då! :-) Ha en fortsatt fin helg. Kram

2010-03-06 @ 19:03:00
Postat av: Victoria

Hej! Vilka fina bilder, blev lite avensjuk av att jag jobbar hela helgen och har inte någon större möjlighet till att vara ute i solen. Kram VICKAN

2010-03-06 @ 20:38:49
Postat av: Mira

Nu jädrans vill jag ha vår i skogen igen :-D

Superfina bilder tummen upp

Kram kram

2010-03-07 @ 13:07:00
Postat av: Mom

Å så härligt det ser ut. Längtar dit. Kram

2010-03-07 @ 15:15:59
Postat av: Sara

Du har alltid så mycket fina och härliga bilder. Vilket jobb att skotta fram grillplatsen :-) Men det är ju nu den härliga tiden börjar, då man kan vara ute och elda, grilla och bara ligga i solen och mysa.

2010-03-07 @ 17:30:29
URL: http://ornrotets.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0