Lördag

Idag klev vi upp tidigt för att åka på en liten resa. Resan gick bortanför Arjeplog. Där hade jag en träff med min nya kille....=) En ny liten mupp till vår familj!!! En liten söt en på några veckor.
Blir både glad och rädd då jag tänker på det. Glad för att vi kommer att få vår tredje Jämthund och rädd för att...ja förlora honom då jag redan förlorat två valpar. Förhoppningsvis kommer denna lille att stanna hos oss i flera, flera år. Nya lille mupp kommer hit på några veckor.


Mupp nr.1 här hemma sa: "Jaha, en ny sån där rolig sak att busa med!!!!" (Zacke)
Lilla fröken mupp sa: "Å nej, en ny sån där jobbig sak som biter!" (Zmilla)

Kommer absolut att fixa sig i slutändan tror jag, brukar ju göra det. =)

Taco stod på menyn som middag. I pannan sprakar elden och värmer gott i den 20-gradiga kylan där ute. Kvällen blir lugn framför TV:n, imorgon ska vi göra lite ärenden, en julklapp som ska bytas bl.a. Sen är det ny vecka och nya tag hos kossorna. Saknar dom då jag är ledig. =)


Zacke letar älg


Zacke


Söt-mupp-Zacke


Jag och Zmilla tar en vilopaus i jaktkojan


Jag och söt-Zmilla


Drag-Jämtar på uppdrag


Kommentarer
Postat av: Mom

Men jag vill ju bara lukta på lilla mjuk kroppen dom är ju så gosiga. Det blir spännande och det ska säkert gå bra den här gången. Lycka Till

2010-01-02 @ 17:54:03
Postat av: Ingela

Åh så roligt och härligt med en liten mupp :-) jag hoppas verkligen att han får stanna hos er måååånga fina år. Kram

2010-01-02 @ 19:42:42
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mira

Men vilken söt liten knubbis du ska få hem snart :-D

Håller tummar för denna och att han håller i många år.

Kramen

2010-01-02 @ 20:03:55
Postat av: Nils o Gismo

Ligga i mattes slaf . Med kli på magen efter en dag i skogen . Då är man en lycklig hund .

Postat av: Fru Mupp

Näe så gooooo hela han.Han måste ju få heta Muppen nu .Supernamn tycker jag för jag använder det som gulligt i vår familj:)Massa kram från Pekingmupparna med Druttmuppen.

2010-01-02 @ 23:15:34
URL: http://www.nogg.se/DruttenoJena
Postat av: Kristin

Men så spännande med tillökning! Ser fram emot att komma och snusa lite på yrvädret...

2010-01-03 @ 18:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0