Lördag

Dagens bondepraktika:

Solsken denna dag ger gott bärår


Allt rullar på här hemma. Bus och pinkpausar avlöser varandra, men även läran i att bete sig korrekt. Första veckan med valp brukar vara som en liten smekmånad, sen är vardagen ikapp och det ska läras sånt som ska funka hela livet.
Zumo verkar vara en synnerligen lättlärd filur som redan kan sitta & ligga på kommando. Kommando Stå kan han hyffsat med hjälp och träningen med Fritt följ går bra. ( att gå Fot fast i tävlingsform)
Jag hade nästan bestämt mig för att inte träna lydnad med nån mer jakthund på samma nivå som jag gjort med Zacke, men det vete tusan om jag inte måste göra det med denna lille. =)
Schäfer och Bruks-hjärtat i mig brinner efter lydnaden, söket, spåret, rapporten...ja jösses!!!!
Fast det är ju samtidigt rätt coolt med en jakthund som kan lydnadsmomenten. =)

-19 grader idag och snöar lätt. Önskar att det blev liiiite varmare ute. Vet inte vad som händer idag, det får vi se. Hoppas att du får en fin dag. Kram från oss!


Zmilla, Zumo & Zacke


Zumo, Zmilla & Zacke

Kommentarer
Postat av: Mom

Ja dom är för rara dom små liven Är så mätt så jag spricker Kram

2010-01-30 @ 18:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0