Torsdag

Dagens bondepraktika:

Om fötterna känns iskalla i ett varmt rum blir det massor med snö


Idag har jag varit ledig från kossorna och tog en tripp till stan. Skönt att komma iväg lite och se nåt annat än här hemma & jobbet. Behövs ibland..
Inhandlade:
*Ny Mascara
*Födelsedagspresenter
*Kosttillskott
*Jättegott thé + en sån där sak som man fyller lös-thé i, fast inte en traditionell kula utan det var ett hjärta man fyllde théet i och stoppar i koppen. Smaken var lime + nåt annat. Jättegott! Köpt på Indiska.
*Blomma till köket
*Lite mat till mig själv.

Alltid kul att komma hem med lite nytt. =)

Tack snälla mamma för landgången + fika på Ekbergs. Kanongott!!! Pöss på dig.

Körde hem och bytte kläder för att dra på prommis med Z-gänget. Tempen visade -11 men det blåste och snöade lätt så det kändes som -18. Men det gick fint. =)
Stor Z och mini-Z sprang lösa och busade emellanåt. Fröken Z gick fint med mig. Synd att hon inte går att ha lös med dom andra eftersom hon sticker...men så är det. Ibland skulle jag vilja gå in i hennes skalle och radera hennes första 3 år i livet, dom åren hon bodde hon sin knäppa förra ägare.
Jag mår så dåligt i vissa situationer då man ser en mörk skugga av rädsla i hennes ögon, då vet jag att det är något hon minns från hennes förra liv. Men nu har hon det ju bra och lever som en prinsessa...och det märks på henne oxå att hon blir bättre och klarar situationer bättre hela tiden.

Här några bilder från promenaden...tog så klart gamla kameran...och bilderna blev därefter. Värdelösa med andra ord...*surar*

Zumo funderar vad Zacke gör där borta


Zumo hittar gamla löv


Zumo följer Zacke


Zumo och Zmilla


Kollar in lite barr


Söta Zmilla


Zmilla närmast och Zacke väntar på Zumo


Zacke hittade en pinne på vägen som tydligen var jättekul. Zumo ville förståss ha en bit av samma pinne. Och det fixade förståss Zacke efter ett tag. Han bet pinnen mitt i tu så att mini-muppen oxå skulle få en bit. *snäll-Zacke*




Z-gänget. Zacke, Zmilla & Zumo


Tack för titten. Sköt om er!


Kommentarer
Postat av: Sis

Hmmm, hoppas det där me kalla fötter inte stämmer, för då kommer vi att drunkna i snö! yllesocksfantast



Härliga bilder på Z-gänget! Guu va mini-mupp har ändrat, han ser jättefin OCH busig ut! =)))



Kram på er alla! Mejlar bilder åt dej bara jag fått muppan hem! =))

2010-02-04 @ 20:50:10
Postat av: Ingela

Fina bilder på Z:orna :-) Kul att du shoppat lite. Kram

2010-02-04 @ 20:54:12
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-02-04 @ 21:32:18
Postat av: Mom

Tac för en trevlig stund på stan ska ju jag säja det var så mysigt söta vovvar Kram

2010-02-04 @ 21:33:45
Postat av: Jörgen Råberg

Som vanligt härliga hundbilder. Är på jobbet i skrivande stund. Är jätteförkyld och proppar i mig ipren i parti och minut. Skall väl klara helgjobbet förhoppninsvis.

Kramiz från Dalsland.

2010-02-06 @ 19:35:31
Postat av: Evalena

vad de är söta dina hundar. här skiner sola idag gött.

ha en bra söndag. du tar så fina bilder.

kram

2010-02-07 @ 15:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0