Tisdag

En ledig dag som det inte blev så mycket av förrutom att jag kört bil med lille Zumo. Det var hans första gång i bilen ensam, annars har han ju haft Zacke som moraliskt stöd..hihi...men det gick bara fint. Stannade snabbt på affärn och handlade lite och han låg kvar tyst å snällt. Körde och hälsade på pappa (mamma var på vattengympa) och sen körde vi till skogen och gick en liten bit. I huuuur stor skog som helst så hittade Zumo ingen annan stans att skita på än i hjulspåren, så den skiten sitter väl under mitt däck eftersom jag körde över den då vi for hem!! *asgarv* Jaja...den kanske försvann på väg hem. =)

Snöat har det gjort idag lite grann och legat runt -8. Såååå skönt att det inte är -20 som det varit typ hela vintern.

Nu har jag ätit middag och fått kaffe. Hundarna ligger på varsitt håll och vilar...eller lillen håller nog på med ett tuggben låter det som. =)
Ute i inhägnaden ligger en leksak som Zumo fått ha. Nu hittade Zacke den och tyckte den var kul...det tyckte Zumo med. Dom vann varsin gång, men Zumo vann nog den tillbaka flest gånger...Zacke är snäll han...=)


Leksaksbus


Zacke vann


Zumo tog tillbaka leksaken


"Jäkla snoris...ge hit.."



"Kan inte farbror få låna??"


Zacke vann


Men Zumo är snabbare än blixten och ger sig inte...så det slutade med att han fick den
tillbaka. Zacke kom in och fick en kram av mig och det blev han nog nöjd med. =)




Nu väntar en lugn kväll. Lill-muppen går på reservtanken just nu och slocknar väl snart. Känns som att jag skulle kunna slockna jag med...zzz...
Jobbar två dagar, ledig tre. =)
Sköt om er. Kram!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Skönt när det går bra i bilen :-) Snäll-Zacke är en duktig lekfarbror! :-) Ha en skön kväll. Kram

2010-02-09 @ 18:46:43
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mom

Missade ert besök men Pappa blev glad,Vi ses snart Kram

2010-02-09 @ 23:17:08
Postat av: Lina Nordmark

Hej! Hittade hit genom Fjällmarkens gästbok. Valpen ser jättefin ut! Vi har Zumos kullsyster Freja hemma hos oss, och deras pappa Nybybackens Buster. Ser fram emot att se denna kullen utvecklas! Kika gärna in på vår hemsida :)

Hälsningar från Lina och kennel Botnicus

2010-02-10 @ 19:26:05
URL: http://www.dalmatiner.webs.com
Postat av: Sara

Vilka underbara bilder :-D

2010-02-12 @ 14:44:37
URL: http://ornrotets.wordpress.com
Postat av: Sis

Jösses va Zumo har vuxit, han är ingen liten valp mera, kroppsmässingt i alla fall! Härliga bilder!

2010-02-12 @ 18:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0