Onsdag

Samma väder och kyla. -35 var det strax innan vi började mjölka imorse. Som sagt...nu är det Starkast psyke som vinner för att överleva detta!!...haha! Jaja, så är det. Soligt å vackert har vi ialla fall.

Imorse i lagårn kom jag att tänka på dummaste frågan i världshistorian!! Den frågan kom från en gubbe i somras...
Vi hade tagit in kossorna från betet och börjat mjölka. Utanför höll två karlar på med diverse fixande...målning, snickrade...Mitt under mjölkningen kommer en av dom in till oss och fäller dum-frågan som en bomb.
"Ursäkta, men har ni en ko-fot att låna ut?"

                        *tystnad*

Jag och Sven tittar på varandra och tänker: "Skämtar han eller??" Sven tittar bort för att inte skratta och jag undrar: "Hur många vill du ha??"....hehe...men jag orkar inte säga det högt för då skulle jag exploderat i skratt. Visar istället vart ko-foten står och gubben går ut.
Vi bryter ihop nere i mjölkgropen av skratt.

Jag kan undra än idag om han fattade hur dumt det lät...eller om han inte alls tänkte på det...eller om han höll minen och bröt ihop han oxå fast utanför.
Vi fick oss ialla fall ett gott skratt!!! Kofot....koben...Jodå, det finns flera hundra att välja på, svart eller brun? =)

På Fredag ska Zumo-muppen få sin 12 veckors spruta. Kommer att gå fint, han har knappast tid att fundera över nån spruta då han väl är där. =)

Nog för idag. Hoppas du har det bra. Kram!



Kommentarer
Postat av: Linda-Marie

Ha ha ha.. =D Den va kul!



Jag har kikat på vädret o det ser ut som att värmen är på väg i helgen. Strålande Sol o bara några få minusgrader nästa vecka! Ååh så härligt. Längtar.



Ser att lilla Zumo börjar växa till sig.. fått så långa o fina ben. Sötisen. =)



Kram

2010-02-24 @ 19:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0