Lördag

Oj, det var visst ett tag sedan jag skrev här. Beror väl på att det inte hänt så mycket mer än att jag har valp att ta reda på och jobb att sköta. Tiden springer iväg, lixom dagarna.

Idag har jag bakat semloooor!! Jihooo, dom blev riktigt bra enligt mig (allätare) men kanske blev bullan för kompakt??? Pappa vad tyckte du som varit bagare??? Ähhh...semlor går alltid ner och försöker man aldrig så blir det ingenting heller. =)

Mitt på dagen fick jag mamma med mig på promenad med mupparna. =) Solen sken och det var riktigt vackert ute. Skönt att få lite frisk luft oxå. Herr Mupp har varit på firman idag med 2 andra och fixat skoterpulkor.

Dagens bondepraktika:

Vid Agabus skall vintern börja aga

Den som fattar den ska jag bjuda på en hel utekväll, jag lovar!! Haha!!!

Bilder!!

Zacke säger Hej. Zmilla i hörnet och Zumo bakom Zacke


Zacke kommer springandes


Zumo springer oxå, inte lätt att va snygg då man springer..=)


Zmilla närmast, Zumo i plogkanten och Zacke längst bort


Tittut! säger Zumo


Zacke död???


Zumo viskar: "Jag är snyggare än dig" till Zacke


"Är du inte alls" skriker Zacke och buset är i full gång...ser värre ut än vad det är förståss. =)


Mupp-pojkarna busar och Zmilla är go med min mamma


Här kommer lite lydnadsträning med Zumo. Träning av att gå Fot utan koppel,
eller Fritt föjl som det heter i tävlingssammanhang. Han är lättlärd den lille. =)






Och direkt man stannar ska hunden sätta sig...vilket Zumo gjorde.


Körde en gång till bara för att han var så duktig...=)










Duktig mini-mupp!!!

Nu ska jag göra middag. Hoppas ni har en skön kväll. Kramkram!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Härliga bilder och vad duktig mini-muppen är!!! Nästa lydnadsstjärna där :-) Kram

2010-02-13 @ 16:44:46
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Sara

Där har du din lydnads champion :-)

2010-02-13 @ 17:58:16
URL: http://ornrotets.wordpress.com
Postat av: Anonym

2010-02-13 @ 19:59:22
Postat av: Mira

Wunderbara bilder :-D Och dutti lillsnorre du har :-D

2010-02-13 @ 22:39:10
Postat av: Kristin

Härliga bilder och fin-fina muppar! / Kicki

2010-02-14 @ 08:40:42
Postat av: Lena B

Vilka underbara bilder du tar det är ett rent nöje och titta på dom

Kram Lena

2010-02-17 @ 21:13:23
URL: http://lenabackstroms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0