Fredag

En ledig Fredag är ingen dum Fredag alls...*veta*

Tog mamma med mig till Luleå en sväng idag, kikade i lite affärer, handlade mat, hittade födelsedagspresent och tittade då Robban jobbade med höglyftaren. Zumo var ut och kikade han med. =) Kan tyckas en "ingen speciell" dag, men det är skönt att se nåt annat än här hemma ibland.

Vet ju att jag har 3 hjälpare och jag vet vart dom står, vet om det är kvinnor eller män, men ibland känns det som att det är nån annan här oxå...undra vem?? Och rader av en gammal dikt snurrar i skallen...

..."minnet av dig är som torkade blommor, varsamt pressade mellan dammiga luntor"...

Ja ibland fattar man nada...kanske lika bra det, fast saker och ting brukar ju få en klarhet i slutändan.

Gråväder och regn idag...fick en slemmo-hinna på framrutan idag då vi åkte från Luleå...salt förståss från vägen. Men snön smälter ialla fall och det är viktigast just nu! =)

Renoveringen står lite stilla och jag blir stress av det nästan...ska måla lite dörrfoder i helgen och slipa det sista på väggarna. Väntar på att golvmattan ska komma. Helst å rulla ut sig själv på 2 röda..tji-tjing...fäääärdigt!!!! Men det är en sån där kunnig människa som ska lägga in den. 4m bred och 15 meter lång, ingen lek!! Och duttiga jag tog förståss en lyxigare, TJOCKARE modell av matta så dom där måtten blev verkligen ingen lek tyckte den kunniga människan!! Hehe....
Sen ska tapetern upp. Ska kolla lite på dom i helgen...oxå stress...tänk om det bara fanns 1 tapetbok att välja från, så man lixom inte hade nåt val. Eller kanske man skulle slänga upp morgontidningen på väggarna..."Få se nu...vad hände för 3 år sedan?"...."Jamen kolla på väggen vid kylen"
Jobbigt...

Alla Z-mupps mår fint. Zacke har varit bus-farbror idag, Zumo lekledare och Zmilla har mest fått vara ifred...halleluja för det!
Jaa..det kommer bilder snart. Ska bara koppla i den nya datorn som snart är 2 månader gammal å bara står här. Fy mig!! Men håll ut...=)

Nu blir det lite TV och sedan sängen. Ha det bäst där ute, ta hand om dig. Kram!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hoppas ni får en fin helg! Kram

2010-04-09 @ 21:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0