Zeke död

Det har varit en väldigt rolig och tråkig vecka. Det roliga var att Tina från Finland kom på besök, ett besök vi planerat sen i vintras. Vi har haft väldigt roligt, gjort en massa saker, skrattat och gråtit.
Tiden gick för fort för att hinna göra allt vi ville, men vi tar det nästa gång. =)
Tack snälla sis för alla saker du hade med dig!!! Och tack för att du finns...

Jättefint armband fick jag av Tina...till och med ett Z fanns med. TACK!!


Det tråkiga med veckan är att lille Zeke inte längre finns med oss. Var hos veterinären eftersom han var halt. Fick veta att knäskålarna var så dåliga att det inte gick att fixa. Vetten som avlivade honom i Fredags undersökte noggrannare och konstaterade att höfterna var åt helvete...Vad säger man?? Min andra valp inom loppet av 2 år som jag avlivar....Känner bara att jag vill skita i allt med jakt och hundar, samtidigt som det är det bästa som finns. Vet varken ut eller in, vet bara att det gör så ont att det känns som att hjärtat ska slitas ur kroppen!!!
Zeke blev 3.5 månad...Jag saknar dig!!


Zeke hade en speciell plats i jaktkojan....vid stenen där han alltid satt och kikade över myren
och saltstenen. Nu är platsen tom...bara jag som sitter där och funderar och fäller en tår.






Men jag hör honom nästan viska:

"Var inte rädd...jag finns här för alltid. Jag finns tätt i dina fotsteg...jag finns för alltid i vinden över myren..."

Sov gott lilla vän.




Kommentarer
Postat av: Ingela

Åh Mia vad jag lider med dig, tårarna rinner :-( vilken fruktansvärd otur att Zeke skulle ha så dåliga ben :-( Tänker på dig!!! kramar

2009-09-20 @ 19:03:32
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: nils o gismo

suck .

2009-09-20 @ 19:11:23
Postat av: Mira

Mia det kommer tårar på min kind nu FY SJUTTON inte han med.

Jag har suttit här och tänkt att bara det inte har hänt något med dig eftersom du inte skrivit i din blogg efter jakten som du brukar.

Beklagar verkligen förlusten av denna vackra pojke.

Många kramar från mig till dig.

2009-09-20 @ 20:22:18
Postat av: Olja

Fy vad hemskt med Zeke! Vilken fruktansvärd otur du har! Känner med dig! Kram

2009-09-20 @ 20:49:22
Postat av: Mom

Gråter när jag läser och ser bilderna.

Men som han haltade och gnällde så gjorde ni rätt

jag led med honom.Och nu med er Kram

2009-09-20 @ 23:36:23
Postat av: Christian Kellgren

Det var inget roligt sms som jag fick i retur idag Mia, när man glad i hågen sms-ar bild på oxen.Jag lider med dig/er. Ni får ha det så bra som ni kan ha det för stunden.Mvh Christian

2009-09-21 @ 00:00:41
URL: http://www.teamkellgren.cybersite.se
Postat av: carina jonsson

NU förstår jag varför det varit tomt inne på vovve......Jag känner med dig,har själv haft oturen med att ta bort hundar i alltför tidig ålder,vilket du vet och jag förstår hur du har det just nu.Lämnar tröstekramar och styrkekramar till dig.Sköt om dig/kramar om.Carina & Mack-Myra

2009-09-21 @ 09:57:45
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: Monica

Usch så tråkigt Mia!! Verkligen.. jag kan inte annat än fälla en tår, du har skrivit så fint! Förstår att det är tomt utan lillgubben, men han är nog tacksam över att han fått vara med er den tid han fick, bara hemskt tråkigt att det inte blev så länge..

Skickar massor med styrkekramar!

2009-09-21 @ 14:57:03
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Kicki

Ja Mia, det är så sorgligt, att ni ska drabbas gång på gång. Förstår om det känns tungt just nu och att det är svårt att se nån mening, men du ska se att jaktlusten och valpsuget kommer igen. Och när ni skaffat en ny valp kommer jag gärna och lägger nåt spår åt honom.

Kram! Kicki

2009-09-21 @ 17:07:50
Postat av: Katarina Sundberg

Jag beklagar djupt sorgen,har aldrig än mist en valp bara gamla hundar men vilken otur du har haft. Jag vet ju hur det känns man vill inte skaffa mer hundar men längtan finns ju så och konstigt nog bleknar sorgen men minnena lever kvar.



2009-09-21 @ 17:22:36
Postat av: Veronica

Beklagar verkligen sorgen, måste vara fruktansvärt att behöva ta bort en liten valp. Du skriver så fint och jag känner med dig. kramar

2009-09-21 @ 18:30:02
URL: http://www.123minsida.se/Tanaraqhusky/
Postat av: Åsa

Näe Åhhhh vad jag blir förtvivlada och hjärtat drogs åt .Vill bara ha dig här och få krama om hårt och länge kram vännen i Norrköping.

2009-09-21 @ 21:57:35
URL: http://www.nogg.se/DruttenoJena
Postat av: nils o gismo

Jag begravde min cairnterrier som blev 13 år . I rondellen vid IKEA i kållered kör ibland två varv där .

2009-09-23 @ 20:54:41
Postat av: Tommy

Oj jag har inte varit inne på din sida på ett tag nu men det där var riktigt trist att läsa. Många hälsningar från oss i Stockholm

2009-09-24 @ 21:51:05
Postat av: Jörgen Råberg

Det är inte utan att man blir tårögd då man ser bilderna på lilleman. Jag lider verkligen med dig, det finns inte ord till tröst att ge.

kramar om.

2009-09-27 @ 18:18:02
Postat av: Sara Öhman

Hej. Var ett tag sen jag var hit. Beklagar verkligen att du fick ta bort Zeke. Usch så jobbigt. Du har inte haft tur med valpar sista åren. Ha de fint. /Sara

2009-10-02 @ 09:15:00
URL: http://jamthundarna.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0