Lördag

Det fanns en tid när jag förbannade allt som hette klövar och blod. När Blod, svett & tårar var verklighet. När jag envist, enträget timma efter timma, dag efter dag tränade Zacke som valp/unghund att spåra.
När vi spårade i mörker, i djupsnö, torra marker, riktiga älgar, konstiga vinklar, spår som korsar spår...När jag ibland envisades ut varje dag en hel vecka. Bara jag & Zacke. I värme & kyla...Blod, svett & tårar.
 
Idag gick vi ett eftersök som slutade bra. Han är bara för jä'la bra på att spåra den här killen!!! Det har ju blivit ett antal eftersök genom åren, han har bara missat ett enda...
Så jag Tackar mig själv för min envishet och för Zackes spårskärpa!!
Zacke fick förståss massa pussar efteråt för bra jobb, han var trött hela kvällen. =)


Började morgonen med fiske...vilket var ganska dött. Inte ett napp. Älven är så låg och lite vatten att man ser botten stor del av tiden man åker runt. Det är som ett helt mystiskt landskap där nere av sanddyner, stockar och timmer, stenar och växter. Tänk om man bara för en stund kunde tömma älven på vatten bara för att se hur det ser ut...=)

Vår Lördagkväll blir lugn och skön. Hundarna ska få mat och vi ska se Dödlig fångst. Hyffsat bra...om det nu inte är nån film istället.
Ha det gott!!! Kram!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Skam den som ger sig heter det ju, så sant så! Duktiga Zacke!!! :-) Trist att det inte nappade i älven. Hoppas ni får en skön söndag imorgon! Kram

2009-10-24 @ 21:06:12
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mom

Ja han är bara så underbar denna hund både på att arbeta och att vara social MEN han blir aldrig lika rolig som Zmilla hon är familjens clown.

2009-10-24 @ 23:59:33
Postat av: nils o Gismo

Nöjd med din Hund de e bra .

Inte mycke fisk i havet heller .

verkar som krabbor e det enda som finns .

Det är välldigt enkelt att åtgärda förbjud småmskigtnät . Nu tar dom upp allt . Slänger i det som dom inte får tas upp . även en fisk dör av dykarskjuka och resten tar måsarna .

Blir ledsen när jag ser filead kattfisk i kylen . Kattfisk är en kottlett filear gör dom för den är förliten som kottlett . då blir det felskuret längsmedfibrena=seg men det förstår inte folk .

Du vill inte se en tom Älv och inte jag heller .

Släng i draggen . ta en snus . jag tror fisken sover på dagen .

Ha en bra dag upp i norr .här regnar det .

2009-10-25 @ 08:58:35
Postat av: Mira

Duttig Zacke och matte//Kram på er

2009-10-25 @ 09:24:48
Postat av: Evalena

Kul mä en duktig hund. Skönt med allt slit att dä lönar sig:-D. Du har ställt tebaka kl? Ha en bra sön

2009-10-25 @ 13:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0