Fredag

Äntligen Fredag och helg!!! Började bli rädd att helgen aldrig skulle komma...=) Tycker det har varit en lång vecka, kanske för att jag var ledig Onsdag, vad vet jag? Men nu är det iaf ledigt. =)

Dagen har varit bra. Har jobbat mycket ensam i dom 2 mindre ladugårdarna och I Love it!! Det är så lugnt och mysigt då det bara är 40-50 djur istället för 150 som i nya lagårn. Man har tid att prata lite och pyssla med kvigorna och kalvarna. Fast då man först kliver genom dörren på morgonen så är det hörselkåpor på!! Dom gapar och skriker efter kraftfoder så att det ringer i hela skallen...snacka om att känna sig behövd. Sen är dom lugna tills dom ätit upp det, då gapar dom igen efter grovfoder. Men då dom har fått det...då lägger sig ett lugn över byggnaden som bara kan finnas på ett ställe med djur. Tysta står dom och tuggar, tittar på en, lägger sig till ro och somnar. Då vet man att man gjort nåt bra....tills nästa morgon då dom gapar så man bara vill spränga stället..*S*...nädå, dom är så goa å fina så. =)

Robban & Matte har fiskat på älven idag. Bidde inte nåt alls...bara en pytteliten som fick komma tillbax i vattnet. Får se om vi fiskar imorgon eller om vädret ställer till det. Har snöat rätt mycket nu på kvällen och då är det ju inte kul att sitta i en båt. =/ Om det inte blir fiske så ska jag in på KappAhl och titta om kläderna jag sett i reklamen är så fina som jag tror.

Känner mig piggare än förra veckan och det känns bra. Inte bra att stressa som en mupp!!! Har börjat dricka Blutsaft oxå...kanske är det den som funkar? Den är inte god att dricka...eller smaken är det inget fel på, men eftersmaken...*ryyyyyser* Smakar som man hällt i sig ett glas med blod. Den innehåller ju mycket järn, men hallå...ÄR det blod i flarran eller?? Hahaha!!!

Nä, nu blir det TV. Gubbelubben kommer snart in, dom är i garaget och håller på med däck.
Ha en skön helg och ta hand om dig. Kram!!!



Kommentarer
Postat av: Ingela

Hoppas ni får en härlig helg!! Kram

2009-10-23 @ 21:09:33
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Anonym

vattnet ser lugnt ut . En solstol mitt i båten och såva-midda . Medans man väntar på napp . Lägg den lilla fisken i akvarium o ge den lite kraftfoder . Så blir det en blodhajj

2009-10-23 @ 22:26:01
Postat av: Anonym

2009-10-23 @ 22:34:06
Postat av: Mom

Låter så mysigt när du berättar om dom mysiga kossorna men ändå är jag livrädd när jag står där. Håller tummarna för bättre fiske lycka imorgon Vi hörs Kram

2009-10-23 @ 22:37:54
Postat av: Tommy

Hej hej!



Jag såg pappa din i webb PT idag. Ha det bra!

2009-10-24 @ 14:52:39
Postat av: Mira

Blutsaft är bäst :-D

2009-10-25 @ 09:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0