Tisdag

Om jag vore katt skulle jag vilja vara vår lagårdskatt Leo. =)
Han lever i sitt lagårds-spa hela dagar. En besserwisser ut i klospetsarna som hasar omkring och tror han är nåt.
Är han hungrig skriker han och i mina ögon knäpper nonchalant med tass-fingrarna..*knäpp-knäpp*.."Blir'e nåt käk eller?" Då är man där snabbt som ögat för att få tyst på honom.

Är han smutsig eller vill ha lite love så styker han omkring hos småkvigorna som mer än gärna putsar honom timma efter timma tills han är så polerad att han knappt törs röra sig.

Om han ids...ja då tar han en prommis till skolgården och glor på barnen...ca: 20 meter från lagårn. Där sitter han och funderar på livet...längre ids han inte gå.
Sover gör han ofta och väljer mellan:
Höbalar de lux, halmmys eller fluff-spån.

Nä på Leo går det ingen nöd.

Idag såg jag inte till honom, men jag är säker på att han glodde på mig från nåt hörn. =)

Annars en lugn dag i grått och trist väder.

Mira min vän...tänker på dig och är ledsen jag med. Vad säger man?? Du behöver inte vara stark hela tiden, tillåt dig att bara rasa ihop...först då kan du börja ta dig upp igen. Du vet ju att jag vet hur det känns...Jättekram på dig!!!!


Kommentarer
Postat av: Mira

Tack kära vän//Kram

Jag gillar Leo :)

2009-11-25 @ 10:16:38
Postat av: Anonym

ett litet hej bara .

2009-11-26 @ 00:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0