Söndag och varmt!

Ja då var det plusgrader här...hela 4 stycken. Grrr...va trist! Regnade lite lätt imorse men inte nu.

Gårdagens förmiddag var jag och mamma i Luleå och shoppade lite. Bara så där...inte så välplanerat men det var trevligt. Hittade en tidig födelsedagspresent åt Robban, köpte en flytoverall som jag vet han har tittat på. Bra att ha då man fiskar på älven. Tyckte den var skitsnygg & den passade oxå. Frid & fröjd alltså.

God mat bidde det på kvällen med fläskfilégratäng och ris. Liten efterrätt med frukt och grädde. Sen TV. Tänk att ha så många TV-kanaler och inte ett skit finns att se...eller rättare sagt:...en massa skit!! Finns bara en film jag ser flera hundra ggr..Höstlegender.
Orkar banne mig inte se Die Hard & Jönssonligan ens 2 ggr...och det är ju dom som går om och om och om igen...Tänk om det fanns en kanal där man kunde bestämma sina egna filmer??? Höstl...hehe...Nädå...=))

Hade tänkt köra drag idag. *rimmar* Men de flesta vägar jag kollade var upptagna av jägare som stod på pass och då vill man ju inte störa...vet ju hur det känns. Tråkigt, för imorgon kanske det inte går köra i denna värmebölja..haha! Vi får väl se. =)

Mysko att Jämtarna löser hår...nu!! Vet att jag tänkte samma sak ifjol oxå. Tycker dom kan behöva päls inför vintern...tycker kanske inte dom, men dom behöver ju inte dammsuga heller, så vem bryr sig..typ..*S*

Mina tankar & planer runt vår lilla renovering av huset börjar nu ta någorlunda form. Ska byta tapeter och golv. Och till det kommer ju målning av tak, ta bort en garderob och en vägg, lister osv.
Kom överrens idag om att börja med det efter Jul. Hinner fundilera lite mer på det då...=)
Värsta med tapeter & golv är ju att det finns så mkt att välja mellan att man LÄTT får panik INNAN man kommit hem med 23 olika böcker med prover...usch, det är jobbigt. Man ska väl egentligen bara ta det man tycker bäst om, som man ser först...men hur enkelt är det? Det kan ju finnas nåt bättre...=) Kanske borde börja kolla redan nu..så är jag lagomt sönderstressad tills dess vi ska börja..haha!!
Men det känns som ett roligt projekt och behövs verkligen. Tapeter och golv och allt där vi ska göra om är ORIGINAL sedan huset byggdes -86...

Tvättmaskinen går och jag ska dra en sväng med dammsugaren...ingen annan lär ju göra det lixom..*ironisk*...

Hoppas du har det bra!! Hej & Kram!


Kommentarer
Postat av: Ami/Zigurd

Japp vilket vansinnigt tråckväder :-( Hade man kunnat så hade det blitt sängen heeela dagen S

Hoppas inte snön smälter bort helt för er nu då.

Och stor lycka till med färgval och tapeter Kul

Hoppas du får en bra söndag!

2009-11-15 @ 13:18:37
Postat av: Ingela

Skitväder här med, sååå trist :-( Kul att renovera huset!! :-) Ska vi också göra så småningom. Sööööt kalv!! Ha det gott! Kram

2009-11-15 @ 19:44:23
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Nils o Gismo

Farlig platts beväpnade gubbar i skogen . Säkrare va hemma o välja tapeter .

Ha en god afton med alla djuren .



2009-11-15 @ 19:52:21
Postat av: Mira

Original sen 86???? Va sjutton då är det ju modernt juuu s Här va och är nästan allt original från 1950-1960 :-O Sant nickar

2009-11-15 @ 22:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0