Måndag

Ny vecka.
Helgen i kojan har varit bra. Har sovit mycke...haha!! Hade nog feber på Lördagkväll så det var kanske därför man var trött. Körde ganska mycket och kollade älgspår. Hittade några intressanta men släppte ingen hund, snön var för hård för det, tyvärr. Zacke ville verkligen iväg...Zmilla var oxå sugen.
Brukar köra ner rutan i baksätet så Zacke får sticka ut skallen och sniffa läget. Han visar alltid vart det finns älg innan nån annan hinner se dom. =) Han är kul den hunden. =)


Blev inget drag med Jämtarna denna gång. Första bilen vi mötte var en sandbil...*grrr*...sen hade jag nog inte orkat det. Men jag kanske åker upp själv nån dag i vecka och kör en sväng med dom.


Annars var det lugnt i kojan. Tyst och stilla. Lördagkväll gjorde vi älgskav och potatisklyftor, blev kalasgott. Somnade tidigt. Vaknade kl. 5 på morgonen och gjorde en brasa, somnade om.
Söndagen spanade vi lite och drack sedan kaffe hos jaktledaren innan vi åkte hemåt.
Ett litet IKEA-bord har flyttat in i kojan oxå. Mellan våra sängar står det och är utmärkt som avlastningsyta åt mobiler och annat, en lykta ställde jag dit oxå.


Älgskav på G..




Zeke är kvar och vakar över oss..


Tina...kommer du ihåg den här?? Den är kvar..haha!!


Vansinnigt vacker jaktmark så långt ögat når..




Här är det rakt ner och rakt upp. Far inte och kör här med Fårrrden inte...


Solen kämpar mot skymningen...


...och bäckarna kämpar mot vintern.


Zacke kämpar mot John Blund...


"Fan..såg du mig då jag höll på att somna?!!!"


Zmilla fin och go som vanligt


Tack för titten. Kram!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Underbara bilder från eran fina helg! Kram

2009-11-02 @ 13:03:35
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mira

Fasiken ni har ju vinter nu :-O Ska inte visa gubben bilderna för då kommer det gliringar i vanlig ordning *s

Underbart vackra bilder//Kram

2009-11-02 @ 15:52:02
Postat av: Åsa

Tack själv för jag får kika upp till detta underbara kramis här blåser man bort idag.

2009-11-02 @ 16:56:03
URL: http://www.nogg.se/DruttenoJena
Postat av: Nils o Gismo

Hellre en sandbil än saltbil hundarna skriker när dom får vägsallt i tassarna .

Kännde mig som en jägare i lördags min byracka drev fram en Get ur skogen . en maffig känsla höra hunden komma närmare o ställa fram en GET !!! Ungefär som . Titta va jag hitta i skogen .

Dra fram till 2:10 Det djuret ska ju bo i Afganistan undra hur det hamnat i skogen .

2009-11-03 @ 19:40:33
URL: http://www.youtube.com/watch?v=dtMlZVILNtM
Postat av: Nils o Gismo

Hellre en sandbil än saltbil hundarna skriker när dom får vägsallt i tassarna .

Kännde mig som en jägare i lördags min byracka drev fram en Get ur skogen . en maffig känsla höra hunden komma närmare o ställa fram en GET !!! Ungefär som . Titta va jag hitta i skogen .

Dra fram till 2:10 Det djuret ska ju bo i Afganistan undra hur det hamnat i skogen .

2009-11-03 @ 19:42:05
URL: http://www.youtube.com/watch?v=dtMlZVILNtM
Postat av: Nils o Gismo

Tangentbordets knappar klibbar fast . Så det blev ett dubbel inlägg . Ska försöka att inte spilla mera grogg i datorn .

Ursäkta mig .

Ha de bra där uppe i Norr .

2009-11-03 @ 19:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0