Fredag

Igår kväll var vi på smygpremiär av filmen "Luftslottet som sprängdes" den tredje och sista filmen från böckerna av Stieg Larsson. Han som äger bion berättade att om det varit i Stockholm t.ex. så hade alla besökande visiterats på mikrofoner, bandspelare och dylikt. Det gjorde dom inte här, men kravet var att alla skulle stänga av sina mobiltelefoner....Borde inte det vara krav oavsett det är smygpremiär eller ej? Oerhört störande med mobiler ibland kan jag tycka.
Filmen då??
Ja det var bra, bättre än recentionen jag läste innan vi åkte där dom beskrev hela filmen som en enda lång rättegång, så var det inte!
Lite självklar kan jag tycka, men absolut sevärd.

Sak samma på väderfronten...grått, mulet och trist. Den fjuttiga snö som kom igårmorse är förståss borta. Nåja...

Idag är dagen öppen och oplanerad. Skönt med sånna dagar oxå. Men skulle ha hittat en liten gå-bort-present då vi är bortbjudna på Söndag till grannar på glöggparty. =)

Både Zacke & Zmilla löser hår i massor. Lätt att hålla sig för skratt kan jag säga...=(

Nä nu ska jag ta en kaffetår och sen göra nåt vettigt.
Sköt om dig. Kram!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Kul att filmen var bra. Längtar tills 7/1 då jag ska se den. Hoppas ni får en trevlig fredag och helg!! Ska bli skönt att komma iväg en sväng till Sthlm och julhandla och sova på hotell :-) Kram

2009-11-27 @ 09:55:15
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0