Uteliv

1:a Maj & en riktig sommardag. Många, många plusgrader och en strålande sol. Energi får man av sådant, all vinter och allt mörker bara rinner av.

Började morgonen med att baka en Sommarkaka, en långpannekaka som är god & enkel. Den gjorde jag 8.00 och 8.30 kom första fika-främmandet. Han skulle hämta spånsug.
Efter fikat tog jag tag i hundgården & hundkojan. Krattade, plockade och tömde kojan på hö & spån. Nytt sådant får dom till hösten då det börjar bli kallt igen. Zacke å Zmilla hade fullt upp med att fundera vad jag gjorde inne i deras koja....dessutom var ju kojan utan tak. Konstigheter!!!!!!


Kojan uppifrån, ursopad å fin.


Zmilla undrar vad jag gör i deras koja...


Zacke kommer in och undrar samma som Zmilla...


Zacke inne, Zmilla ute


Zacke hoppar ut


Spaning i hundgård.


Äntligen lite sommar-feeling då utemöblerna är på plats & det springs
ut & in genom bron. Folk kommer och går hela dagar. Då är det
sommar hos oss!!!


Mina sköldpaddor har vaknat ur snön.


Jag & Zmilla har lite tjej-mys medans jag städar i kojan

Efter städningen så blev det fika. Skönt att kunna sitta ute och bara ta det lugnt, umgås och surra. Folk har kommit och gått här hela dagen, men så är det ju alltid här hos oss. Trevligt tycker vi. =)

Passade på att plocka sten från gräsmattan. Medan jag gjorde det körde den årliga MC-karavanen förbi, sommartecken för mig, och dom i sin tur fick se mig med röven i vädret...Brydd? Nope!! *S*

Grabbarna fixade och donade med att dra kablar till Robbans garage för att få dator dit ut...Jamen herregud...."Snart bara sängen kvar att flytta dit ut" tyckte jag. "Varför inte" tyckte dom.

Marinerade kött och grillade. Potatisklyftor till det. Medan det tillagades gjorde jag kladdkaka till efterrätt.
Första främmandet imorse, spånsugs-lånaren, kom lagomt till att få en portion av maten han med. Kladdkakan blev vi några fler på. Gott med grädde till. =)

Gubbs ute än och fixar garage-datorn, jag tog bilen och körde en sväng för att kolla älg eller björn.
Älg fick jag se. Tyvärr fick jag bara två på bild...såg fler än det. =/


Nu är bara kvar att diska lite, gå ut och lägga tillbaka taket på hundkojan och sen är det natti-natti. Känns att man hållit igång hela dagen med en massa saker.
Kram kram!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Så fin hundgård o härligt ni bor när ni inte är i kojan !!!S

Ni börjar se våren ni oxå o det unnar jag er verkligen.Jag tänkte oxå baka kladdkaka idag men det stannade vid tanken !!MASSA PEKINGKRAM

2009-05-01 @ 22:24:27
URL: http://nogg.se/DruttenoJena
Postat av: Ingela

Så härliga fina bilder :-) Nu är dragsäsongen över hos oss med, fick oss en helt underbar sista dag i fredags! :-) Nu blir det barmarksdrag med cykel istället. Kram

2009-05-03 @ 14:23:49
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0