TisdagOnsdagTorsdag Jobb

Händer inte så mycket då man jobbar...annat än att man jobbar. =)

Tisdagmorgon hade hela Grupp1 haft rajtan-tajtan i lagårn eftersom en grind lämnats öppen. Kossor är smarta! Tur att dom inte gjort annat än bajsat överallt..haha...det var tillräckligt med jobb. En kossa bajsar en skottkärra full varje dag....och vi har väl 150-160 bajsande kossor som går fritt.

Onsdagen gick lugnt förbi. En ny (beggad) balrivare hade vi fått till en av lagårdarna. Den gick så fint och så tyst att vi var överlyckliga!! Tänk vad lite det krävs att bli lycklig i denna bransch?? *S*
Onsdagkväll Rensade jag tår-kanalerna då jag såg Hitta Hem och dom avlivade en hund. Tänkte på alla mina hundar...Love you!

Torsdag. Idag skickade vi 5 kor på slakt. Jag fick uppgiften att rykta dom och göra dom fina inför den sista färden. =) Tycker det är lika tråkigt varje gång...vissa har ju varit med i flera år och blivit ens kompis.

Efter jobbet åkte jag ner till stan och hämtade gubben som kommit hem från veckojobbet. Vi for till mamma som fyller år idag.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* HIPP HIPP HURRA FÖR VÄRLDENS BÄSTA MAMMA!!!!! ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Ska skicka Grattis-hälsning åt henne från *Jetset* på Vovve oxå....*skickar*

Nu återstår bara dusch och vila. Ledig i 4 dagar. Härliga tider. Blir nog mycke hundkul misstänker jag. Kram!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hoppas du får härliga bra lediga dagar :-) Kram

2009-05-07 @ 20:43:49
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mira

Pözz på din mamma och massa grattis till henne :-¤

2009-05-07 @ 21:11:53
Postat av: Mira

Pözz på din mamma och massa grattis till henne :-¤

2009-05-07 @ 21:12:45
Postat av: Monica

Jag har varit och fikat hos din kära mor idag. Mycket trevligt :) Trodde hon blev 25, men icket.. Mycket konstigt tycker jag. ;)

2009-05-07 @ 22:21:58
URL: http://moonkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0