Regn

Grått, mulet & regnigt idag, inge kul....
Har fixat sommarfint i köket, städat lite...sen inte gjort så mycket mer. På eftermiddagen for vi en snabbis till stan och sen körde vi en sväng innan vi åkte hem. Stekte hamburgare till middag, enkelt.
Jämtarna har spårat skator idag och nu ligger dom ute. Zacke i kojan och Zmilla ute i regnet. Om det blir uppehåll sen ikväll drar jag på björn-span. Kan väl ialla fall få se ett spår??? *pliiis*

Här bilder från ifjol.


Zmilla markerar björnskit och visar åt vilket håll den gått.


Ganska små spår


Nalle grävt ur myrstack


Nalle lämnat blöta spår efter sig då han gick över vägen


Största spåret jag hittat hittills. Nästan dubbelt så lång som min hand
och lika bred som mina händer tillsammans ihop.

Ha en trevlig Lördagkväll!!!
*******************************************************

Kommentarer
Postat av: nils o gismo

Du måste lägga en referens brevid spåret . typ tändstiksask eller liknande föremål . så man har något att jämföra storleken på .

2009-05-09 @ 18:43:32
Postat av: Ingela

Det sista spåret ser verkligen rejält ut!! Hoppas ni får se nån nalle snart! :-)

2009-05-10 @ 10:36:42
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Monica

Åh, vad läckert!! Har faktiskt aldrig sett björnspår, och definitivt inte så tydligt! :)

2009-05-10 @ 10:38:51
URL: http://moonkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0