Städdag

Började morgonen kl. 7.00 med härlig & kall promenad en timma med alla familjemedlemmar. Termometern stod på -15 då vi begav oss iväg, men man blev snabbt varm av att gå och av solen som kommit fram.
Hem och äta god frukost.
Robban la sig och vilade ett tag och jag började med en ny bok. Karin Alvtegens "Skugga". Har läst några av hennes andra böcker..."Skam".."Skuld"...tycker att dom är hyffsade. Och denna nya kostade bara 29.50:-..=)

Sen började jag sortera bort all reklam & tidningar som ska på återvinningen, eller egentligen letade jag efter en fototidning men tänkte att jag kan ju sortera i samma veva.
Blev en hel massa...och då tidningarna försvann från där dom legat så såg jag DAMMET!!! Det bara hånskrattade mig rakt i ansiktet...
Så jag började en storstädning som hette duga. Har dammsugit alla taklister, golvlister, torkat inredning, dörrar, golv.....you name it!! Tänk om man kunde göra lite åt gången?? Näeee, allt ska ta mig tusan panikgöras på stört!!
Nåja, det blev fint där jag dragit fram med mina moppar & trasor. =) Nu är det bara resten kvar + att börja torka i skåpen och kasta sånt som ska bort därifrån...*suckar*

Som sagt, städningen tog hela dagen. Nu står middan på spisen och puttrar. Det blir korvstroganoff + ris idag.
Vet inte vad som händer ikväll...kanske blir det bara lugnt eller så hittar vi på nåt.

Jämtarna har legat ute hela dagen å solat å mått skönt.

Härligt att Magnus vann Lets Dance!!! Tycker att han gjorde det bäst som gick från att inte kunna nåt till final. Hejja!!

Nu blir det mat.
Hoppas alla har en härlig Lördag. Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

TÄNK grädda våfflor på detta viset OJ det måste jag göra när jag en dag vistar er LYRISK kramen

2009-03-28 @ 19:08:55
URL: http://www.nogg.se/DruttenoJena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0