Nya tapeter??

Idag började jag på allvar kika på tapeterna i köket...är grymt sugen på att tapetsera om innan sommaren. Det skulle verkligen behövas en uppfräschning då man börjar kika närmare på dom.
Ska fundera en sväng till och sen prata med papsen...han & jag är världens bästa team då vi gör nåt. Spelar ingen roll vad vi gör, men allt flyter på kanon!!

Jämtarna har fått sin prommis...i iskall motvind som sedan byttes mot medvind & strålande sol på våra ansikten.
På väg till stället vi skulle gå på så körde jag förbi en äldre herre med en Jämte, jättesnygg sådan.
Dessvärre hade den Jämten nog inte varit ute i koppel så ofta för den stretade & drog som en tok!!! Värre var väl att gubben inte hade vett att fatta att det inte är hundens fel så han piskade den med kopplet och drog som en tok han med.
Satte foten på bromsen för en sekund, men näee...orkade inte stanna. ( F'låt hunden...skulle banne mig ha gjort det )
Såg vilken bil han körde & tänkte inte mer på det...
Då vi promenerat klar och var på väg mot bilen så ser jag gubben komma körandes ganska sakta, så jag viskar åt Zacke & Zmilla: "Här...Gå fint..."
Jämtarna uppfattade det och gick fastlimmade mot mitt ben som siamesiska twins, kopplet släpade jag lite nonchigt på backen...Gubben stirrade som om han sett spöken och var till och med över på fel sida av vägen!!!
Förlåt mig om jag är fördomsfull, men det var säkert en av dessa gamla stofiler som har så jäkla gammelmodiga sätt att behandla jakthundar på!!
Stå i hundgård...
Går inte att lära nåt...
Behöver inte lära sig lydnad..
Blir så förbannad!!!!!!!
Eftersom jag vet att det är raka motsatsen bara man tänker lite!!
Mina Jämtar drar minsann aldrig i kopplet, Zacke kan minsann delar av alla lydnadsklasser, han går lös i skog och mark, Zmilla håller på att bli Jämten som bevisar teorin att allt är möjligt....
Nåja...man kan inte rädda alla. =(

Ikväll kanske jag ser Äntligen hemma...Hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har bara så underbara hundar, tycker jag som faktiskt är hundrädd,men era är så mysiga (dom kanske är LITE mina) ha ha ha

2009-03-24 @ 18:45:53
Postat av: Mira

Man kan lära gamla hundar sitta så länge dom kan skälla (Tänker på gubben då)mutter

Kvista öronen av gubben skulle jag gjort grrr...



2009-03-25 @ 10:00:15
Postat av: Monkan

Usch vilken hemsk gubbe du träffade på:( Stackars hund!!

2009-03-25 @ 19:48:33
URL: http://vorstehfnatt.blogg.se/
Postat av: Mira

När du är färdig så kom hem till mig och fixa :-D

Jag behöver få det finare här NUUUUUUUUUUU... helst i går mutter

Tummen har fastnat i rö*a på mig asg*

2009-03-27 @ 17:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0