Kappkörning

Idag var det en ledig dag.
Började morgonen med en långprommis med Jämtarna. Jätteskönt att gå på morgonen tycker jag. Solen värmde redan då kl. 8.30.
Brukar alltid tänka så mycket då jag går men idag hade jag Rixfm i öronen så jag tänkte nog inte så mycket på något annat än att lyssna på dom. =)
Däremot la jag märke till att dikeskanterna tinat fram, älven var lite mer öppen än sist, jag gick på barmark och behövde inte gå på spänn i rädsla för att halka, hörde fåglar som kvittrade osv...Våren är på G.
Men det brukar ju komma bakslag i form av snö...vi får väl se.


Passade på att handla efter promenaden. Tur att det fortfarande finns kvar små affärer i byarna. Perfekt då man bara ska ha nån liten sak, basvara, istället för att åka ner till stan.
Var faxis första personen som gick genom affärsdörrarna idag...hehe...om det nu är nån merit?? =)

Hemma blev det lite mat och sen somnade jag i soffan, det var najs att få vila lite.
Jämtarna somnade i sin soffa ute på bron & sussade sött.


Brännde lite bilder & 2 filmsnuttar från jaktkojan på en CD till mams & paps...åkte till dom med den. Fick ladda ner ett program som gjorde att dom kunde se filmsnuttarna.
Blev där en stund, drack kaffe & surrade.
Fick låna ett våffeljärn i gjutjärn (stavas det så??) som ska användas i kojan nästa gång.
Varma våfflor över öppen eld...mmmmm....det blir gött det!!!
Fick även min dos av "skvaller-tidningar" av mammsen...Tack för dom!! =)

Drog till stan efter jag varit klart hos föräldrar.
Barmark, trafikljus & jag...Ja det betyder bara en sak. Kappkörning i högsta klass!!!!
Skulle kunna köra genom stan 1000 varv bara för att få köra i kapp med små-grabbarna i trafikljusen...*asg*...Moget?? Not!!!

Siktade in mig på en mindre bil som lyckades köra om mig en gång. Tänkte: "Nu jäklar ska du få..."
Väntade snällt på grönt och gasade....körde lika fram till nästa trafikljus.
Stod och varvade lite...och när det slog om till grönt visade sig att bilen svängde åt ett annat håll!!! Grrr...typiskt.
Kollade snabbt in i bilen och såg en farbror med keps...

Vid hemfärden hamnade jag bredvid en BWM med unga killar.
"Jag kan ju alltid pröva" tänkte jag.
Det tänkte dom med och försvann....kvar blev skitvattnet jag fick på min Fårrrd! =(
"Tant" tänkte väl dom. Hahaaa!!!

Nåja, sån är jag. Lite kul måste man väl få ha??
Snyggaste bakrutan har i alla fall jag. Ser du den framför din bil så har jag just kört om. Ha det gott. Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Härlig ledig dag du fick :-) Haha kappkörning kan vara kul!! :-) Du har verkligen fin bakruta! Ha en skön kväll. Kram

2009-03-17 @ 16:54:16
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mira

Hihihi... ska hålla ögonen öppna efter din bil om vi är krokarna :-D

2009-03-17 @ 20:11:09
Postat av: Angelicque

ASG Kappkörning ÄR kul, men inte när man blir frånåkt....haha Du, en såndär kapp har min man oxå gjort mot en gubbe i keps...s Fast vi har ju en Cheva Van med V8.

Ha det gott! kram

Postat av: Mom

Man kanske kan se fram mot våfflor här på vår kanten

Tack för bilderna Kram

2009-03-18 @ 11:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0