Älg!

Lugn, ledig dag idag.
Lyckades inte sova längre än 7.30 då det var alldeles för ljust ute. Åt frukost och läste tidningen i lugn och ro. Gubben tog släpet och åkte till soptippen och tömde det som fanns i släpet.
Sedan möttes vi hos mamma & pappa. Jag hade köpt en fin vårbukett som tack för det som gjort i veckan.

Sen iväg och handla och sedan hem. Gubben la sig för att vila, jag tog en jakttidning och la mig jag oxå. Då jag läst den så tänkte jag: Blundar en liiiten stund...ZZZzzzz, sa jag sen. Skönt att sova en halvtimma. =)

Vädret idag har varit milt & skönt med +3 grader. Grått och lite dimma dock.
Bestämde mig för att ta Jämtarna på långprommis uppe på berget. Dom blev glada över förslaget. =)
Precis då vi kört in på skogsvägen får vi syn på ko + 2 kalvar. Jättefina var dom!!!
Zacke & Zmilla pratade högt där bak i bilen..haha!! Tänk, jag som alltid har kameran med mig...förståss inte nu. Grrr...så arg jag var på mig själv, hade ju blivit kanonbilder eftersom dom stod så nära bilen!!
Körde tills vägen tog slut och parkerade där. Zacke fick till sin förtvivlan inte vara lös idag, han var laddad som en fullproppad Blazer då jag tog ut dom ur bilen..hehe.
Vi gick tillbaka längst vägen från det håll vi kom och Zacke blev bara mer & mer förväntansfull, trodde väl att jag skulle föra honom till älgarna. Men tyvärr...orkade inte gå så långt idag. Zacke sur!!

Stannade några gånger under promenaden och bara stod...det var så tyst...inga bilar eller nåt som störde.
Det var så tyst att det susade i öronen, hörde bara våra andetag.
Träden som står tomma och nakna i väntan på våren, grenar som försiktigt böjs i lätt vind.
Snön som böljande ligger som ett täcke, ett ensamt grässtrå som sticker upp.
Bara jag och mina älskade Jämthundar.
Jag skulle dö om jag inte fick vara i naturen och bara vara. Bara andas...


4,2 kilometer gick vi i bra fart. Kändes skönt i kroppen då vi kom hem. Såg älgarna på väg hem oxå, men jag stannade inte. Ville lämna dom i fred.

Kikade in i gubbens garage då vi kom hem, där var även en granne. Dom har kommit på att dom ska bygga en kaffehörna i garaget!!! Ja jösses...å dom ska gnälla över en nyinköpt gardin eller nåt. "Kaffehörna!!!"...jaja, blir säkert bra. Här är ju alltid hela byn på våren & sommaren, kaffebryggaren står aldrig tom, folk kommer för att prata bort en stund.
Vårt garage är en samlingspunkt i byn.
Så en kaffehörna kanske inte är så dum idé ändå. =)

Blev grillkorv och mos som middag. Enkelt att kasta ihop.

Nu blir det en lugn och skön kväll framför TV:n. Jämtarna sover i hallen, kaffet är klart i köket. Så nu tackar jag för mig. Ha en härlig fredagkväll & ta hand om er. Kram!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Stackars Zacke, klart han ville till älgarna! s Tarro är precis likadan med alla älgspår och älgar vi har här, vill ju såååå gärna få fara efter och skälla på dem. Imorgon är det utställningsdags för honom, blir spännande... biter på naglarna... s

Ha en skön fredagkväll. kram

2009-03-06 @ 17:22:13
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Åsa

Härligt läsa ikapp o skönt med mamma för telefonringning o papap för garagestädning.Rös när jag läste om djuren som dör i tittar dig i ögonen.Ha nu en skön helg massa kramis

2009-03-06 @ 21:12:01
URL: http://www.nogg.se/DruttenoJena
Postat av: Mom

Ni är så fina där ute i snön önskar jag vore där.

Vi ses snart Kram

2009-03-06 @ 23:03:15
Postat av: pointer är bäst

Vad härlig dagen lät.

2009-03-07 @ 15:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0