Ved-helg

Nu är äntligen veden kapad och klyven. Hade världens bästa vedkap som gjorde att arbetet gick dubbelt så snabbt än vad vi är vana med, tack och lov. Det var ingen höjdare att kapa i +30 grader. Blev många pauser och mycket dricka. Nu är det kvar att stapla och klyva dom stora som inte gick in i kapen.

Fredag: Kapade hela dagen. +31 grader.

Lördag: En snabbis till stan, hem och bara slappa. På kvällen kom en granne & hans sambo hit, satt på altanen och drack en öl och spelade Yatzy in på natten. Tack för en trevlig kväll!!! =) + 30 grader på dagen innan åskovädret. + 25 efteråt.

Söndag: Staplade 2 häckar med ved från morgonen. Syntes inte ett skit att jag tagit nästan 2 kubik från högen.... Sen tog jag tag i gräsklippningen. Vilade några ggr på altanen i skuggan. Skönt. Hade marinerat en älgfilé från en kalv, den grillades hel och blev sååååå god!!! Ut och köra en sväng på kvällen. +30 hela dagen.

Bilder....ja ni ser nog vad det är så jag ids inte kommentera dom..*S*

































Tack för idag. Kram!

Kommentarer
Postat av: carina jonsson

Sommar hos dig med ser jagler.Riktiga arbetar har du haha.....skönt när allt är klart.Ha en skön forts på söndagen/kram carina & Myra

2009-06-28 @ 18:26:16
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: Monica

Jisses vad ved!! A job well done! :)

2009-06-28 @ 19:41:42
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Mira

Meh va gö ni??? Ja jag fattar nada asg

Ha det gott i värmen //Kram

2009-06-28 @ 20:43:06
Postat av: Mom

Ja vilket jobb ni gjorde. Jag är nöjd som fick sköta marktjänsten och kameran. Men nu ska vi oxå stapla ved. Kram ( men kul var det ju)

2009-06-28 @ 21:33:58
Postat av: Ingela

Oj vad mkt ved, vilket jobb! Skönt att ha det gjort nu! Kram

2009-06-29 @ 11:41:06
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0