Varmt

Hettan fortsätter. Över +30 idag och stekande sol. Klagar inte fast man håller på att dö...sommaren är ju så kort ändå. Fast att befinna sig i en grupp med 150 kossor som både är solvarma och varma i sig själv...hmmm....då hade jag behövt syrgas, fanns ingen luft att andas i lagårn...shit!!!

Mitt på dagen idag köpte mamma en buske åt mig då hon ändå var på rätta stället. =) Jag tar mig aldrig till nåt ställe som säljer buskar & blommor. Men har funderat länge på att ha en buske vid altanen. Nu blev det så. Fick den till och med hemkörd. =)
Har planterat den nu på kvällen och döpte den till Eva. Har för vana att döpa mina buskar av respekt för allt levande.
Eva mår fint än så länge och jag hoppas vi ska få många år ihop..*S*
Minns inte vad Eva/busken hette....Mamma, vad hette den???

Så här blev det ialla fall. Tack för ikväll, nu ska jag stapla ved. Kram!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Gulligt av din mamma ler.Själv har jag inte tänkt på att ge buskar ett namn,ingen dum ide kanske.Undrar om vi får en sval dag snart,skulle behövas så det blir lite mer gjort inne än bara dammsugning haha.Sköt om dig /kramar om.Kul du tittade in till mig =)

2009-06-30 @ 21:47:35
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: Anonym

Den heter JERSMIN det blev ju jätte fint bara den nu får växa till sejKram

2009-06-30 @ 22:14:30
Postat av: Ingela

Eva ser fin ut, hoppas hon växer och frodas! :-)

2009-06-30 @ 22:22:30
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Nils o Gismo

det blir en bra buske att markera sitt rivir

Postat av: Mira

Men du fattar väl att du behöver en Adam oxå juu.

Den blir tjusig sen :-D

2009-06-30 @ 22:49:09
Postat av: Kicki

Hahhaa...tycker det låter mycket smart att döpa sina vänner! Min mamma heter Eva och även jag (andranamn), bra val! Usch så varmt det varit ute hos er...huuu...blir kul att se bilder från tjärdalen sen, som du säger, inget man gör varje dag direkt! Ha det bra!

2009-07-07 @ 09:55:36
URL: http://www.kickestina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0