Skitväder

Idag var äntligen båten klar för att testas i älven. Grabbarna var ute till 23.45 igår kväll och fixade med den och jag var inne och röjde bland kläder och garderober till samma tid. Varit en smula...zzzz...idag. Men klar blev både jag och dom med båten. =)

Tog bilen och båt på släp för att köra runt till andra sidan älven, lättare att sjösätta där. Stannade till hos Lidde och pratade...då börjar det först regna, sen kommer snö!!!!!!! Snöade i ca. 5 sekunder, men ändå....*storbölar*
Kallt och blåsigt hela dagen.

Allt gick fint med båten, den gick fint & fort. Åkte längst älven ner till grannbyn och hälsade på hos Kjell, fick värmande kaffe där. Tack för det.
Då vi tog upp båten igen började det hagla som bara den....=( Så idag har vi gått igenom alla väderlekar tror jag för nu skiner solen...=)

Ikväll ska Jämtar ut i skogen och BORSTAS!!! *S* Nu jäklar ska håret bort...dom ser för hemska ut. =)

Bilder....


På väg ner i vattnet...


Plopp! Nere...










Kaffe hos Kjell...


Hagel i båt...


Grannens duktiga kisse ser till att vi inga råttor har...ibland är den
kelsjuk, ibland inte....idag var den bara sur och ville inte komma å kela.


Under vår rönn sitter den ofta och filosoferar. Idag klättrade den
upp en bit i rönnen och kom sedan på..."Nej nu ska jag ner igen..."
Beslutångest heter det. *S*

Nu iväg till älven och plocka upp den gamla båten. Trevlig kväll önskar jag dig!! Kram!

Kommentarer
Postat av: Mira

Tjusig den där båten tycker jag Tummen upp

Jag har oxå sånna där prickiga kaffe mugg/koppar :-D

Råkade läsa högt för gubben ur din blogg tihiiii

Nu e ju han nöjd i alla fall när det kom snö hos er s Jag ska strax trycka ner honom i soffan & kväva honom med kudden åt dig asg

Pözz & kram från en annan del av Sverige

2009-06-06 @ 21:11:28
Postat av: carina jonsson

Nu är jag här...precis som du ville hahaha.Det måste ha varit kallt att sitta i båten huttrar...förstår att fikan satt bra.Kopparna är ju bara sååååå goda att dricka ur *hihihi ( har ett gäng själv ser du ).Kram kram

2009-06-06 @ 21:46:17
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: Ingela

Fina härliga bilder! Ja vädret har verkligen gått igenom alla kategorier idag!! Var f*n är sommaren?!?!? Hoppas ni får en fin söndag! :-) Kram

2009-06-06 @ 23:00:41
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: nils o gismo

skönt med en elektrisk .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0