Midsommar

Bildblogg från Midsommarafton. Började dagen med att besöka jaktkojan & avslutade dagen vid tjärn med fiske och mat.

Älg som vi såg på väg till kojan...ylande allsång från hundarna


Zacke har koll i baksätet


Grillplatsen var kvar


Koja


Koja


Vägen ut från kojan


Utsikt från berget närmast kojan




Myr


Körde en sväng på marken och här såg det ut som att mossa &
undervegetation håller på att rinna över kanten..


Hemma igen packade vi fiskesaker och mat och drog till vår favvo-tjärn. Blev en trevlig kväll med fiske och surr.

Tjärn


Mamma fiskar




Jag


Mat på kvällskvisten. Hamburgare, karre, potatis...


Jordgubbar


Elden tar slut mot natten...


Kvällsbrygga


Gubben vevar in för att kasta ut igen..


Kvällseld


Precis då Midsommarafton gick över till midsommardagen kom solen
fram...mitt i natten. I love dessa sommarnätter!!




Jag och älskade bästa mamma


Min enda firre...


Proffs-fiskaren..hehe...


Pappa var oxå lycklig över sin fångst, bara han å jag som fick fisk.


Idag Lördag har jag varit mest ute och fixat med lite av varje. Kanske åker vi till tjärnen och fiskar ikväll oxå. Hyffsat väder med både sol och moln, inget regn varken igår eller idag. Hejsvejs!!



Kommentarer
Postat av: Ingela

Så härliga fina bilder!! Ikväll blir det fiske för oss :-)

2009-06-20 @ 17:08:25
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mira

Wunderbart härliga bilder :-D Jag har oxå fotograferat en älgko med två kalvar härom kvällen men i vanlig ordning så blev bilderna skiiiit. Man ser älgkon och en smula av ena kalven gömda bakom sly osv.. :-(

MÅSTE köpa ny kamera.

2009-06-20 @ 17:13:08
Postat av: Kicki

Åh vilka underbara bilder!!! Superfina! Ni ser ut att ha haft det riktigt mysigt o härligt!!!

2009-06-20 @ 21:24:42
URL: http://www.kickestina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0