Kvigorna

Jobbar mest nu för tiden...eller är ute med Jämtarna.
Idag hade vi stor djurflytt + att kvigorna fick komma ut på sommarbete. Dom får dock vänta ett tag på själva betet eftersom dom bor i en annan hage en vecka eller två för att vänja sig med väder och ljud.
Men gud så lyckliga dom var att få komma ut i friska luften. Dom hoppade, sprang, stångades och busade med pinnar..=) Man blir glad av att se dom glada. =)

Gick en härlig tur med Jämtarna igår kväll uppe på berget. Är så himla fin väg att gå där....förrutom att man får dela den med älgar & björnar. Såg inte till varken älg eller björn....tyåiskt då jag hade kameran med. Är samma som att gå med bössan...neeee, då ser man inte heller ett skit. Tur att Jämtarna finns då. =)
Vädret är hyffsat...förrutom då vi släppte kvigorna, då spöregnade det. *grrrr....*


Zmilla


Min fina blomma...


Luktar lika gott som den ser ut...


Zmilla kikar in i skogen


Zacke & Zmilla


Zmilla


Zacke


Znyggingarna Zmilla & Zacke

Kommentarer
Postat av: Nils o Gismo

droppar från blomman smakar socker .

2009-06-09 @ 21:56:15
Postat av: Ingela

Härligt för kvigorna att komma ut. Fiiin blomma du har! Znygghundarna är så fina! Zmillar ser så mini ut bredvid Zacke! Kram

2009-06-09 @ 23:00:32
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mira

Hmm tycker mig känna igen den där pälsen fast Texas päls är så tjock att jag fick lov att raka bort el del päls på baksidan av hans rumpa och lår (Fukt eksem) Jag har väntat på det här så nu va det dax. Har aldrig sett så tjock päls på en jämte som Texas har suck Så nu stressar han runt med babian rumpa för det gillade han inte alls att matte gjort så. Inget annat och göra än att tvätta,smörja och luft torka.

2009-06-10 @ 08:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0