Gräs

Ja vad säger man? Inte kunde det få vara soligt en hel dag...började så bra imorse med strålande sol, lite kyligt iof, men man fick ju ändå se solen. På eftermiddan såg man ingen sol mer...Snart Midsommar och jag har suttit och solat EN gång på altanen...trist!! Måste ju vända snart tycker man.

Tog tag i gräsklippningen idag. Herregud va långt gräset var...tyvärr så växer det ju fastän det inte är soligt och fint. Tog mig 3 timmar att fixa allt, men ärligt...jag är pedant då det gäller mitt gräs. *S*...Ligger på knä och handrycker runt altanen osv. hahaa!!! Tjusigt blir det då ialla fall. =)

I lagårn rullar det på med lite kalvningar, en avlivning idag, första skörden snart klar...det står inte still om jag säger så.

Jämtarna mår fint. Börjar se fina ut i pälsen nu...måste nog borsta ordentligt en gång till för att få bort allt gammalt hår...hur mycket hår ryms på en hund egentligen?? Fast dom har varit ute i princip hela vintern oxå på dagarna...så det har ju gett dom en päls som heter duga!!
Zacke blir så släthårig i sin sommarpäls...*S*...mjuk att ta på. Zmilla blir inte lika mjuk, hon är lite strävare och grymt ljus!! Bak i nacken och under halsen är hon nästan vit....Ny ras? Vit jämthund...=)

Midsommarafton åker vi till jaktkojan över dagen...kör lite fyrhjuling med hundarna och kollar så allt är lugnt där. Har inte varit där sedan i påsk!! *sakna* Hoppas det är hyffsat väder då. Annars blir det en lugn Midsommar...ska väl hinna fiska i tjärn lite grann...plocka och städa lite, kasta skräp...Sånt som man får passa på att hjälpas åt med då vi är båda hemma. =)

Tack för idag!! Tjingeling!

OBS! Bilden är inte från idag eller igår....*asg*...enbart för Miras gubbe!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ja man längtar verkligen efter sol och värme!! Sommar! Hoppas ni får en härlig midsommar i kojan och med fiske! :-) Kram

2009-06-17 @ 19:47:08
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Monica

Så det blir en lugn midsommar för er också. Skönt :)

Jag måste också iväg och slänga skräp. Får stora kartonger när jag beställer Diesel's käk (får maten hemkörd, inte dumt), så jag brukar samla på mig några stycken :P

Ha en fin midsommar!

Kraam!

2009-06-17 @ 20:15:22
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Mira & Janne

Den snällheten varade inte länge :) //Janne

2009-06-17 @ 22:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0