Semestervecka

Måndag och första dagen på min semestervecka. Känns underligt att vara ledig...
Helgens bravader gick i tjärans tecken. Var med och iordningställde och brände en tjärdal. Hela byn var engagerad i arrangemanget, men det var jag + 4 gubbar som la dalen.
Väldigt intressant och roligt. Hur ofta får man vara med om sånt???
Jobbade från 10 till 19 ungefär....då den tändes och brann. Tjäran började komma efter ca. 3 timmar. Sen skulle tjärdalen passas hela natten och dagen efter. Jag gick hem vid 00.30 till hundarna...Hela jag luktade tjära och rök...kläder, kameran, skorna...ja in på bara skinnet luktade det tjära...hahaa!!! Men trevligt var det.
Bilder kommer vid senare tillfälle på hur det gick till, så håll utkik!

Dagen har gått i shoppingens tecken...otroligt för att vara jag!! Men jag hittade två överdelar jag gillade. =)
Fikade med mamma på stan...Tack för fikat!!!
Tänk vad en liten småstad kan livas upp på sommaren...bara kryllar av folk och överallt är det liv och rörelse. Blir iof as-förbannad i trafiken...menmen...=))

Nu på kvällen: Promenad med Jämtarna & spaning i skogen. Promenaden gick bra, spaningen mindre bra. Såg inte ens en fågel...fan, jag som ville se björnen!!! Ska åka ut ännu senare nån kväll istället.

Tack & kram!

Kommentarer
Postat av: Mira

Hej där :) ja nu väntar jag på kuliga bilder som du ska sätta in som går i tjärans tecken :-D

Kram

2009-07-07 @ 20:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0