Funderingar

Tänk vad man hinner fundera över många saker då man sitter och klipper gräs.
På saker man kanske inte tänker på annars...allt mellan himmel & jord. =) Tänkte bland annat på en fråga jag fick för drygt ett år sedan, eller kanske är det mer??
En tjej i min ålder, från ett grannland,  som via ett hundforum på nätet ville veta min åsikt om man jämför Jämthund mot Gråhund. Svarade självklart på frågan och nu....efter flera timmar på nätet & telefon....så har jag hittat min "sis"!!!
Tänk så det kan bli...och i September kommer hon hit. Har nog sällan träffat en människa på så sätt som allt klaffat med på det sättet. Samma sjuka humor, samma stil, samma intressen....ja det ska bli sååå kul att träffa min "syster". =) Eller hur sis?

Funderade även på saker man ångrar. Finns inte många saker jag gjort som jag ångrar, däremot saker jag INTE gjort som jag ångrar...fast det kanske är så för alla?? =)

Ännu djupare funderingar är på människor man tyckt om och som försvunnit på ett eller annat sätt. Saknar så många...Saknar min bästa kompis som dog som 10-åring. Han och jag skulle gifta oss...=)...om han fått leva hade det säkert blivit så. Vi var så nära. Har tänkt på honom varje dag i alla år, kan aldrig få det att försvinna!
Många små bitar från mitt hjärta har försvunnit under åren med folk & djur som lämnat mig.
Men mitt i allt så dyker det upp nya personligheter att ta till sitt hjärta...=)

Ta hand om dig och glöm inte att säga till någon du tycker om, att du verkligen gör det. En dag kan det vara för sent.

Några "tycker-om-dig" bilder bjuder jag på!


















Kommentarer
Postat av: Mom

Vilka fina bilder och vilken fin text blir lite tagen hoppas jag (vi) får träffa din "sis"Vi hörs Kram

2009-07-29 @ 20:48:07
Postat av: Monica

Fina bilder. Jag håller med Cicci, jag blir också tagen. Väldigt fint inlägg! :)

2009-07-29 @ 20:53:34
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Mira

Det e nästan så tåren kommer du e go du gumman.

Kramar

2009-07-29 @ 22:15:15
Postat av: Monica

Tackar :) Ja jisses.. vi ligger efter alltså! :P Och jag som tycker 5 år är en hel del.. Men 15 år, det är länge! :)

Kraaam!

2009-07-29 @ 22:22:56
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Ingela

Fina bilder på kärlek! Så sant det du skriver. Kram

2009-07-30 @ 12:43:54
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Nils o Gismo

Ha de bra .

2009-07-30 @ 18:06:15
Postat av: Evalena

Jag blev så rörd av dina ord. Dä kändes i hjärtat. Dä skulle vara kul att träffa dig. Kram

2009-07-30 @ 22:50:57
Postat av: Jörgen Råberg

En verkligt gripande och fin text som berör. Du är en fin människa med ett varmt och gott hjärta.

2009-07-31 @ 11:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0