Besök

Jobb-Söndag idag. Passade på att njuta av solen på altanen mellan arbetspassen. Riktig sommarhetta var det. =)
Fick en lustig känsla av något där jag låg och blundade, tänkte inte mer på det. Efter ett tag gick jag in för att dricka och där mitt i köket står en hund!!!!!!!!! En Border Terrier-dam. Hahaaa....Hjälp, vart kommer du ifrån? tänkte jag.
Är ju mycket sommar-folk i byn, folk som kommer och far. Hur hittar man ägaren??
Tog upp den lilla och gick ut i garaget och frågade Robban om han visste någon som hade en sådan hund, men han hade inte en aning. Gick över till nya grannarna för att fråga, dom har haft mycket folk som hjälper dom i helgen. Hann inte ens fråga förrän jag stöter på andra grannar. "Men där är du ju Filippa!!" säger hon. Och så var det med den saken. Filippa tillhörde grannfruns dotter och var utlånad hit över helgen. Hon hade legat i skuggan och sovit medans dom målade, sen var hon borta...i mitt kök då! *S*
Slutet gott, allting gott.


Kollar Jämtarnas soffa...


Hittade ingenting..


Går vidare och kollar köket...


Hittar kanske nån smula...


Filippa


Nu har jag hälsat på klart. Nu vill jag hem, säger Filippa...

Kommentarer
Postat av: Mira

Nämen hihihi klart hon ska kolla läget ju :-)

2009-07-19 @ 16:41:03
Postat av: Nils o Gismo

Fast katt luckan är låst med magnet drar min Gismo rättigenom ändå .

2009-07-20 @ 12:03:17
Postat av: Evalena

Ibland får vi mä besök av andra hundar när de löper;-). Sol dä va dä ett tag sen man såg. Här ä dä regn o åter regn. Ha dä gött kram

2009-07-21 @ 12:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0