Ute

Härligt strålande väder och någon ynka minusgrad.

Började dagen med att åka till staden och handla. Handlade ditt & datt...mest datt.
Förvånades över att det var så otroligt lite folk i farten, det är ju löningshelg å allt. Kanske gjorde dom bort allt igår?
Det är ganska intressant att bara sitta och iakta folk.
Vissa är glada, andra buttra...någon ser spänd ut medan den andra inte verkar brydd alls.
Undra hur man själv ser ut då man är i sin egen lilla värld??

Sen blev det fika & kaffe hos mams å paps. Trevligt. Pratade om lite av varje. Blev inte länge där eftersom jag skulle hem och hinna ut med Jämtarna innan solen skulle försvinna helt.
Man är inte riktigt van att dagarna blir längre och längre. Märks på morgonen oxå...kl. 7 är man klarvaken eftersom solen skiner...grrr...men visst är det härilgt att det går mot vår!!!
Undra när all den här snön ska hinna tina bort? Så här mycket snö var det länge sen vi hade.
Men jag håller med pappa, han sa att..."hur mycket snö det än är så är den i princip borta till 1:a Maj"...
Det stämmer nog, jag är så dålig på att minnas sånt där...det är ju ett helt ÅR mellan varje gång!

Hem och packa upp maten vi handlat. Städade ur kylskåpet samtidigt. 2 Jämtar undrade om det fanns nåt dom kunde få och det fanns det...kokt skinka fick dom.
Dom hade varit ute sedan tidigt imorse så en skinke-bit kunde jag bjussa på.

Sela hundarna och in med dom i bilen. Packa spark och div. saker och sen i väg till "älg-vägen" vi brukar vara på.
Husse var med men han körde i förväg för att kolla älg och sen är han förkyld så han ville göra så lite som möljigt...hmmpff...karlar!!!! Synd om dom...-Not!!!
Bara vetskapen för hundarna att husse låg före i bilen gjorde att det blev en väldigt behaglig åktur för min del. Full galopp från start till mål. Mycket duktiga hundar idag! =)

Fick lift med hussen sista biten eftersom den går uppför ett berg och vi hade redan kört flera km.
När vi kom fram uppe på berget så körde vi in en uppskottad väg där dom håller på att avverka.
Faxis var det intressant att köra den för på sommaren finns inte den vägen, då är det fullt av sly & ris där.
Funderade vart vi kunde vara på ett ungefär och det visade sig att vi var nästan tillbax på vår egen jaktmark, coolt!!

Hem och börja baka.
Hittade ett recept på en choklad-kaka med hasselnötter på. Den blev KALASGOD!!!! Smakar som dom stora runda man köper på konditori. Stora runda chokladkakor med bitar av vit choklad i...mmmmm....


Efter kak-baket blev det middag och nu gick luften ur totalt, blev så trött.
Inte lika ont i axel-skuldra-armbåge som jag haft förrut, tack och lov för det!! Försöker äta inflamationshämmande pills.

Kvällen blir lugn i TV:n tecken. Kanske finns det nåt bra att se, förmodligen inte...=(

Nya grannarna håller på att fixa i huset. Är så nyfiken på vem dom är.
När går man över till en ny granne? Nu när dom fixar eller sen då dom flyttat in??
Vad tycker du???

Trevlig Lördagkväll. Här följer några bilder från dagen. Kram!!!

Här kommer vi


Jag & Jämtarna


Jag med Zmilla i knät..Zacke bredvid


Zacke blev trött..


Men sen ville han berätta en hemlis..


Han frågade om han fick sitta och sniffa efter älg från bakrutan på väg hem...och det fick han förståss!!


Jag & Zmilla

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja visst börjar det bli ljust tidigare.Idag passade det inte mig alls:)Sååå fantastiskt med snö ni har .Hade hellre joggat i detta än våra halka o isfläckar.Så guben är förkyld hua ja de är det synd om.Bra du käkar pils för axeln.Brukar ge sig bättre då.Fina bilder o så gott se hundarna de är så lika vargen o så mycket urhund i dem.LOVE TO YOU

2009-02-28 @ 22:11:35
URL: http://www.nogg.se/DruttenoJena
Postat av: ÅSA

Visst ja gå till dem när som dina nya grannar.Ta med lite kakor med röttsnöre om burken vettja!!!Ser ju görgott ut ska baka imorgon jag tänkte jag får se hur det blir.

2009-02-28 @ 22:12:45
Postat av: Mira

Hihihi... han är kulig=rolig då fniss söta Zacke :-D

2009-03-01 @ 22:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0