Härligt väder

Idag klev vi upp samma tid för att fara iväg på en dragtur. -3 grader och stålande sol, jättehärligt väder med andra ord. Jämtarna var lika taggade som igår så det gick mycket bra.
Hade tänkt köra ända upp på berget idag, har aldrig gjort det förr, är en bra bit att köra men vi hade ju hela dagen på oss. Kom fram till en jättebrant backe som jag aldrig vågat köra nerför, hade tänkt pröva det denna gång...men såg att det var upptrampat på vägen just innan backen ner. Renar??
Näeee, det var älg!! Och det var färskt...
Vet av erfarenhet att dom brukar stå på myren precis nedanför backen så jag vågade inte chansa.
Det skulle nog ha blivit värsta racet genom skogen med Jämtar, spark & jag!!!
Jämtarna sa tydligt till mig att dom är minsann JÄMTHUNDAR & inte dragisar i det läget. Jag höll med...
Härligt att Zmilla var så pass intresserad hon oxå.


När vi kom hem så blev det frukost. Jämtarna fick varsin varmkorv & var happy över det.
Hoppade ner i soffan & hejjade på Svenskarna i sprintstafetten.
Tjejerna var grymt duktiga, där blev det silver efter suveräna Finland. Killarna trodde jag skulle orka men det gjorde dom inte riktigt. Dom blev 6:a...men vaddå...6:a i hela världen. Jag skulle vara 32985666 i världen!!!!!! *S*

Efter skidor på TV dök mamma & pappa upp med semlor. Hade kaffe klart. Jättegoda semlor...tyvärr..hehe...men nu är det banne mig ätit färdigt semlor för i år!!!
Zacke & Zmilla fick jättesmarriga tuggisar av mams å paps...sånna där som är bra för tänderna tydligen. Tror ärligt talat att dom tuggade 2 ggr och sen bara svalde. Smarrigt värre!!
Trevligt att dom tittade förbi ialla fall.

I samma veva som dom åkte hemåt så tog jag hundarna i bilen och åkte till samma skogsbilväg som vi körde drag på imorse för att ta en promenad. Var lite nyfiken på älgarna oxå...=)
Och det var då bland det värsta jag har sett..och då har jag ändå varit i jakt-svängen flera år och kollat spår o.s.v.
Huuur mycket spår som helst! Det var gått i skogskanterna, mitt på vägen, över vägen, i plogkanterna...och där dom har sina övergångar...ja där såg det ut som rena autostradan. 2m breda stigar där man såg lingonriset i botten, alltså dryga metern ner i snön. Helt sanslöst!
Och jaaa...Jämtarna var smått hysteriska. Gick bra ändå, lite lydnad har dom ju ändå. Men det luktade ju sååå spännande!! Hahaa...
Skön var promenaden ändå, tog en timma ungefär.

Nu blir det middag och sen slappa i soffan, hoppas det är något vettigt på TV att se, brukar ju int vara det...=(
Imorgon är det dax att jobba igen. Längtar efter kossorna då man är ledig!! Dom är ju så mysiga.

Förresten så ska vi ju få 2 nya grannar. Två hus är sålda här bredvid oss och nu ikväll då jag kom hem från prommisen så såg jag att dom var och höll på i det mindre husen av dom 2. Jätteroligt att det blir folk där, lite liv och rörelse och lampor i fönsterna igen. Hoppas att dom är trevliga!!
Och hoppas att du har det bra. Kram!

Här är mitt lilla, enkla dragekipage. 2 Jämtar, en spark och en kameraväska


Zmilla


Zacke




Zacke som verkar lyssna nooooga!


Zmilla i solen


Zacke i flygande fart!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är samma här med älgarna, de har gått överallt här bakom oss det är spår i massor! Det är 1 ko + 2 kalvar och 1 ko + 1 kalv. Gissa om hundarna är på alerten och ivriga som tusan!!!

2009-02-25 @ 19:25:07
Postat av: Mira

Wunderbara bilder :-D

2009-02-27 @ 12:12:30
URL: http://jetsetstexas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0