Torsdag

-29 grader och lätt att hålla sig för skratt imorse då jag började jobba. Nu är det "mildare" med -25.
Allt går trögt i kylan. Allt på jobbet och den egna kroppen. Ute hörs bara knäppande ljud från husen & lukten från bolmande skorstenar. Allt stannar av.

Gårdagen tillbringades en stund i stan för att kika på julklappar. Har ganska klart för mig vad som ska inhandlas, och det är skönt. På stan var det nästan inget folk...kanske väntar alla till sista helgen eller så är dom färdiga med klapparna?
Fikade med mamma på "vårt" cafe...eller vi fikade inget slisk, vi åt faxis lunch! =) Fick sällskap av chefen och hans sambo vilket var trevligt. Dom var oxå i julklapps-branschen.

Idag har Zmilla gått i bajs-strejk!!
Har haft ute bägge två 3 gånger på morgonen redan. Zacke har gjort det han ska men Zmilla vägrar då det är kallt. Hon går på 3 ben, försöker gå på 2 ben...och då går det inte att bajja tycker hon. Försökte förklara att om hon inte skulle sniffa på allt i backen tills benen frusit fast så skulle det gå lättare att göra nr2, men det fattar inte hon!! Hoppas att det går lättare nästa gång dom ska ut. =)

Dax att kasta mer ved i pannan & vila min frusna kropp innan nästa arbetspass.
Ledig 3 dagar sen...jihoo!!! =)

Ha en härlig Torsdag & ta hand om dig. Kram!

Kommentarer
Postat av: Mom

Stackars Zmilla Vi tjejer är ju lite mer bökiga inför nr:2 det ska vara "rätt" allt tid,temp,plats o.s.v. medan "dom andra" är som måsar det bara händer. Ha ha ha nog med skit snack allt väl annars?? vi hörs Kram

2009-12-17 @ 11:18:44
Postat av: Mira

Zmilla vill ha skor juuu :-D

2009-12-17 @ 12:04:09
Postat av: Ingela

Hihi dessa bökiga tikar, Selene vägrade gå ut från hundhuset imorse när M rastade dem. När jag en gick ut med deras mat for hon ut i hundgården, hon var nog rädd att jag skulle tvinga ut henne :-) men hon rastar sig ju i hundgården så henne går det ingen nöd på!

2009-12-17 @ 17:04:28
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas inte veden har frysitfasst för dig .

Och vem vill skita när det är 29 minus . Inte jag i alla fall .

Korven fryser ju. Så man lyfts upp som en donkraft .



2009-12-18 @ 18:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0