Tisdagkväll

När det är mörkt och man färdas på vägen betyder det en sak...krig! Helljus-krig..och jag är inte den som ger vika...alls!!! Bländar av först då den mötande bländat av och bländar inte han av så gör inte jag det heller. Är nog inte den trevligaste människan då jag kör bil, hetsar upp mig och retar mig på hur folk kör i rondeller, inte använder blinkers och varför i allsin dar man ligger 15-20 km/h UNDER tillåten hastighet??? Känner hur jag förvandlas till satan då jag ursinnigt kör om och stirrar på personen som krampaktigt håller ratten 10 i 2. Hahaa...nåja, kanske inte så illa som det låter, men bilkörning kan locka fram ondskan i en, fast bara för att man själv är king of the road..typ. =)

Idag är en sorgens dag i lagårn (igen) Men nu åker min gamlaste (ja jag vet att det heter äldsta) kossa till himlen på Torsdag. Hon har alltid funnits i lagårn och är den enda kossan med horn.
Hon är dominant och tuff mot nykomlingar och använder hornen på de värsta sätt för att tukta små-kvigorna. Många är de kvigor som faktiskt stått på "händer" för att 239 stångat och tuktat.
Mot folk är hon som en hund. Stod och kliade och pussade henne idag och hon pussade tillbaka.
239 ser ut precis som en Disney-kossa med sina mörka ögon och lååånga ögonfransar. Kommer att sakna dig lilla toka!!

Tyvärr tagen med mobilen


Ute på bete i somras

R.I.P..

Här är den härliga tjuren med störst skalle i världen...mobilbilder tyvärr...suddiga.


Sussande kalv


Fullt vid foderbordet


Till vänster är fållan dit vi föser kossorna, Till höger mjölkgropen där dom står 10st på
varje sida och mjölkas.


Ett gäng som mjölkas


Nyfödda kalvar bor här


En hungrig rackare...


Konstiga sovställningar har mina Jämthundar...först Zmilla..


...och Zacke som ligger på nåt sätt i mitt knä.


Sötast är dom tillsammans..


Zacke på språng


Och goaste Zmillisen...


Zacke


Zmilla


Jag & Zacke vid stora jaktkojan, som ligger en bit från vår jaktkoja.


Nä nu får det räcka med bilder för idag, nu ska jag hoppa ner i soffan. Tack för titten och lämna gärna ett avtryck innan du går. Kram & ta hand om dig!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej sis! Var in o kika! Tråkigt med 239:an, hon var så fin, hon hade det där extra! Mysiga bilder på Z&Z! Kramisar på er alla!

2009-12-08 @ 19:51:25
Postat av: Kristin

Ha ha!! Jag känner igen mig själv, man e ju världens bästa förare och se inte kan man ligga bakom en bil, jag bara måste om! Och fort ska det gå, lite för fort ibland för min del...

Kör samma med hellyset, man kan ju inte vika sig, eller hur?!

Vad mysigt det ser ut i laggårn, synd bara på gammel-kossan som ska till ko-himlen....Hoppas jag får det till å bli att ta med nora till stallet nån dag. Har som varit fullt upp sista månaden, men men, plötsligt händer det....

/Kram!

2009-12-08 @ 21:58:21
Postat av: Nils o Gismo

Som lasbilschauför ledsnar man fort på helljuskriget .

Har några exstraljus på taket som är riktade snett vänster ner i mötande bil. Slår på ett par tusen watt . När det är 300 meter kvar samtidit som man tutat .

Man kan se när dom pissar på sig .



Kul med kobillder .

Jag har alldrig varit i ett ko stall någon gång .

Ladugård kanske det heter .



Men jag har krockat med en mjölkbil en gång .



Ha de bra



hällsningar Nils o Gismo

2009-12-08 @ 22:20:21
Postat av: Mom

Va mysigt med alla ko-bilderna. Men mysigast är ju Z-gänget Vi hörs.

2009-12-08 @ 22:35:33
Postat av: Ingela

Fina bilder på kossorna och Z:orna! :-) Haha det där med bilförare känner man igen!! Hoppas du får en bra dag! Kram

2009-12-09 @ 09:21:50
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mira

Hade lite problems med att försöka skriva något här i dag hmm ja det gick inte alls MEN nu så :-D

Håll dig lugn i trafiken kvinna.

2009-12-09 @ 21:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0