Fredag

Äntligen Fredag och äntligen lite kallare ute. -2 visar det nu och det skulle väl bli rätt kallt nästa vecka tror jag.
Igår gick 5 kossor till slakt, därav mysiga gamla 239. Hon var den enda som gick rakt till slaktbilen med högt huvud, inget krångel, tittade inte bak...bara gick in där. Usch va trist!
Märktes att hon saknades i gruppen på kvällen. Med fuktiga ögon har jag bara roliga minnen kvar av henne. R.I.P.


Någon som vill köpa en pick-up?
Nu ska vår bort. Jag gillar den stenhårt och den har varit med på många jaktturer. Zacke höll på att vandra ihjäl sig här inne igårkväll då Robban testkörde den. Han är ju så van att få följa i den bilen på kvällarna och titta på älg. Men som sagt...man kan inte kvar bara för att ha kvar heller, därför ska den bort.
Minns då jag och Zacke sprungit på en björn efter en skogsväg långt bort. Då blev det världens pådrag och gubbarna skulle dit å titta på spår. Då tog vi pick-upen eftersom den är 4-hjulsdriven...det var ju efter "fabriksvägen" (för dom som vet vart den är)...det hjälpte inte med 4-hjulsdrift kan jag säga. Pickisen sjönk som en sten och hängde på underredet så vi fick palla med befintligt material för att ens ta oss därifrån....och dessutom veta att nallen fanns där. Cirkus-muppar är vi ibland!!!
Synd att jag inte hittar bilden på hur det såg ut.

Bilder blir det nästa gång, har inte tid mer idag. Kram & Hej!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hoppas ni får sålt pickisen. Ha en trevlig helg!! Kram

2009-12-11 @ 19:31:45
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mom

Tur att man inte är kossa.Men hon var riktigt fin hon med hornen. Ska till stan i morron med MG vi kanske ses God Natt

2009-12-11 @ 23:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0