Vatten

Livet med valp går fint...men tänk att man lyckas förtränga allt jobbigt för varje hund man skaffar..haha...Pinknödigare valp har väl aldrig funnits än denna!!! Fast det är ju varmt & han dricker mkt, men ändå!

Igår var det nya saker i lillens liv. På förmiddagen fick han sin första "älg-kontakt"...lät seriöst va? Snälla Kicki kom förbi med 2 klövar som ska läggas spår med & den ena fick Zeke kolla på. Tror nog den var liten intressant ändå. =)
Fast värst av allt...har jag inte berättat åt någon ännu...i söndags gjorde jag älgskav av älgstek. Bjöd Zeke på en liten bit av steken...total-vägrade att äta den, tog en ostkrok istället!!!!!!!!! Va?? *S* Behöver jag vara orolig eller..hahaa!!

Sen på eftermiddagen tog jag Zeke själv och åkte till skogs. Där blev det både skogs-vane-träning & titta på en sjö för första gången i sitt liv. Allt gick fint, fast att gå i skogen är inte alltid det lättaste om man har korta ben, tur att det fanns en skogsväg oxå. =)

Kossorna mår fint. 2 nya kalvar har det kommit, söta!!
Hoppas du får en fin dag.

Zeke somnat på altanen


Bus med stora Zacke






Zacke ger upp, blottar buken och spelar död...busiga valpar tar knäcken
på vilken tuffing som helst!!


Toarullar är kul leksaker


Söt


Somnade i min hand...tröttis.


"Undra om man vågar ut på bryggan?"


"Aootch..en stolpe tog tag i min nos!!"


"Jag vågade!!"








Skogen var rolig att springa i..






Flyger vidare mot nya äventyr...


Kommentarer
Postat av: Ingela

Härliga fina bilder! Zeke är verkligen fin, kommer bli en såååå stilig kille :-) Hoppas ni får en härlig dag! Kram

2009-08-06 @ 09:24:25
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mira

Helt bedårande liten valp :-D Pyzz pyzz pyzz

Är det Finskt blod i grabben???

2009-08-06 @ 09:30:27
Postat av: Sara

Så roligt att se bus bilderna, stor och liten:-)

Blir nog en bra älgjägare en lillen.

2009-08-09 @ 23:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0