Akuten

Fredagen blev en underlig dag. Först jobbade jag...vi åkte och handlade. Sen skulle Robban vara ute och byta avgasrör på en bil och jag packade för natten i kojan. Hade packat klart och hade börjat ute i hundgården. Där städade jag och gjorde vinterfint i kojan med spån och hö. Zacke LOVED it!! Han bäddade och grejade på i höet för fullt. Då jag lika var igång tänkte jag att jag skulle klippa ena pil-busken vid hundgården innan jag åkte till lagårn. Den har vuxit så mycket att man knappt får upp hundgårdsdörren!!
Gjorde det klart och gick in med sekatören då Robban ropar på mig utifrån. "Jaha, tänkte jag...har jag klippt för mycket nu??"
Hittar Robban på knä i gräset..."Jag har nog gjort illa mig"
Över huvudet håller han ett genomblodigt papper.
"Får jag titta?" frågar jag.
Under pappret löper ett drygt decimeter långt djupt snitt och blodet bara väller ut.
Herregud!!!!
Skyndar in med hundarna, hämtar handdukar till skallen, kastar lille Zeke i bilen, ringer jobbet.."Kan nån jobba för mig ikväll?", hoppar in i bilen...och hade nog förlorat körkortet flera gånger om om vi blivit stannade.
In på akuten...
Väldigt gullig personal tog hand om oss. Han blev sydd med ett stygn in mot skallbenet (som var framme) eftersom en blodådra var av & 9 stygn på skallen.
In på röntgen efteråt för att kolla nacken. Där var inget fel.

Det hela tog ju lite tid och jag var orolig för Zeke i bilen. Ringde mamma å pappa som hämtade bilnyckel och tog hem lillen till sig. TUSEN TACK för det!!! Puss!!

3 timmar senare köpte vi hamburgare, hämtade lillen, åkte hem och iväg till kojan.
Var verkligen jätteskönt att komma dit efter en sån upplevelse!!!

Orsaken: Bilen var upphissad i våran billyft. Robban (stressad) sprang där under bilen och såg inte en vass balk som han sprang rakt in i. Kollade på balken igår kväll...och vi behövde inte ens leka CSI eller nåt för att se vart det tagit. Hår och hudfragmet fanns kvar.

Ja herregud...
Så här såg det ut innan stygnen.

Varning om du är känslig...







Och efter


Kvällem i kojan var lugn och skön. Vi var nog ganska psykiskt trötta hela högen. Regnet smattrade på taket och det var inte svårt att somna...Hundarna har fått vara mycket ute på promenader och mycket mys.

Här är en bild här hemma på Zacke som ligger och håller om Zmilla...söta va??


Lördagkvällen här hemma blir lugn. Hoppas ni har det bra. Sköt om er!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Oh shit! Stackars Robban, vilken otur!! :-( Vad skönt att allt gick bra till slut. Förstår att det var skönt att komma till lugnet i kojan efter det. Söt bild på hundarna :-) Kram

2009-08-29 @ 20:35:03
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Olja

Jisses vilken smäll! Tur att det gick bra ändå!

2009-08-29 @ 21:30:13
Postat av: Nils o Gismo

ser ut att va ett regelt jack . champo svider . killar kan ha ärr det är manligt .

2009-08-29 @ 21:49:43
Postat av: Monica

Åh fy.. Inte kul.. Men vilken tur att det gick så pass bra ändå!

2009-08-30 @ 13:57:21
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Mira

Jisses :-O Aj aj aj

Hoppas han mår bra nu.

I dag kan jag lova att vi har vallat av skogen från rot till topp puh 9 timmar va Texas borta,han satte av efter förmodligen en älg men inte säkra.

Nu har vi en dödstrött jycke som inte rör en fena.

2009-08-30 @ 20:47:42
Postat av: Jörgen Råberg

Vilken tur att det inte var någon väsentligare kroppdel...Äsch, skojar bara. Kan man ju göra när det trots allt gick bra. Sen blöder det ju mycket av skador i huvudsvålen eftersom det finns så många ytliga blodkärl där. Tänk så lätt olyckan kan vara framme. Du får skämma bort honom lite extra under några dagar....

2009-08-30 @ 21:57:56
Postat av: Kicki

Men herregud så det ser ut!! Det kan va väldans farligt att arbeta ibland. Man ska ju inte stressa....

2009-08-30 @ 22:41:47
Postat av: Evalena

Hej vilket jack tur dä gick bra. Ha dä gött.kram

2009-09-03 @ 09:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0