Valborg

Började dagen med ett besök i grannstaden för att leta nät/stängsel för att göra ny inhägnad åt Jämtarna. Hittade, men det var dyrare än det som stod i katalogen...blev snål, men så här i efterhand ångrar jag mig lite eftersom det var rätt billigt ändå. Typiskt mig...
Mamma följde med så vi passade på att handla lite oxå. Sen hem hit.
Bar ut utemöblerna till altanen....Tack för hjälpen mams!!!....sen satt vi där och bara halvsov i solen. Gäller att ta vara på tiden det går att sitta ute. =)

Grillade hamburgare till middag. Mats kikade förbi, även grannen som fick tidningen han frågat om.
Tog en promenad till badtjärnen där brasan var....hyffsat stor brasa som brann som alla våra dar, det hela var över på nolltid. =/

Tog bilen och körde en sväng.
Kikar alltid i samma träd varje gång....Finns ett träd som står vid vägen, en tall som har funnits i flera, flera år...fler år än mig. När Zacke var liten gick vi alltid förbi den tallen och där bodde en ekorre som Zacke brukade kika på.
Varje gång fanns den där och kikade tillbaka. En hel vår & en hel sommar gick, sen kom hösten....Vi gick som vi alltid brukade, men när vi närmar oss tallen finns ingen kompis där...Han ligger mitt på vägen med magen i vädret, död!!!
Åhhh, va hemskt det kändes. Zacke kikade på den lille på vägen, sen kikade han i tallen....Undra vad han tänkte?
Nåja, det är nåt år sen nu men jag kikar fortfarande i trädet. Kanske det en vacker dag kommer en annan kompis dit som kikar på oss där vi går...

Kommentarer
Postat av: Mom

Tack för idag det var jätte roligt och mysigt i solen Du berättar så sött om ekorren men men......?

Kram

2009-04-30 @ 23:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0