Våfflor

Så var denna Påsk snart över.
Påsken uppe i jaktkojan har varit kanonbra. Vädret har varit bra, maten, aktiviteterna...allt utom att jag glömde minneskorten till både kameran och videokameran!! Grrrr....inte likt mig för fem öre. Men ibland blir det så då man ska tänka på allt annat som ska med.

Jämtarna har haft det jätteskönt i kojan, dom har fått vara mycket lös, fått många prommisar & sprungit med fyrhjulingen. Trötta och nöjda har dom somnat till knastret från kaminen.




En dag tog vi fyrhjulingen och körde en längre sträcka själva. Hamnade vid Åby-älven och en grupp människor som grillade & solade. En liten knatte på 7-8 år blev helt galen då han såg fyrhjulingen med bandsatsen, han älskade tydligen sånna maskiner. Så han frågade snällt om han fick sitta på fyrhjulingen medan mamman tog en bild på honom. Och självklart fick han det. =)


Finns inte så mycket mer att berätta om helgen i kojan. Vi har som sagt var promenerat, ätit gott, myst med Jämtarna & bara suttit ute länge vid elden och filosoferat. Skönt!
Kan nog dröja ett tag innan man kan åka dit nu då vägarna är så mjuka & leriga. Ingen idé att köra sönder vägarna bara för att man ska dit, då kan man lika gärna vänta ett tag.
Och tyvärr bidde det inga bilder att visa heller...så jag kastar in bilder från hösten istället.




Jag & Zmilla


Zacke kommer från ko + kalv som stod på fel mark


Jag & Jämtar


Höst-koja


Ingen vila här inte...träning även under jaktperioden för dessa 2..


4:e oktober kom första snön till kojan


Början på November kör vi första dragturen där uppe, här är det -17


Hej vad det går...


Kalla dagar..


Nu är det slutet på November och dax att tacka för denna jakt i
förunderligt vacker & storslagen natur!!! Längtar redan dit igen...


23/11....tack kojan för denna höst.


Jag & Zacke

Nog med nostalgi bilder.
Idag hade vi våffel-kalas här hemma vid garaget, eller Cafét som alla säger.
Mamma å pappa var här och grannar kom och gick som dedt brukar vara här på gården då vi är ute. Alla fick förståss våfflor, en pratstund och sitta i solen ett tag.


Charmigaste killen idag...som kunde trolla bort stenar genom att lägga dom i vattenpölar. De ni!!!


Nu ska jag fortsätta plocka undan här inne. Har handskottat hela altanen oxå idag, där var ca. 50-60cm snö kvar. Skottade fram den så kanske den hinner tina fram i sommar överhuvudtaget..hehee...

Tack för titten!! Kram!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Men vad trist att du skulle glömma minneskorten. Hände mig en gång också, jag glömmer heller aldrig sånt normalt.. och den gång det hände var när vi var 3 tjejer och ett gäng hundar som var till Kvikkjokk och promenerade en dag :-/ typiskt!!

Härligt att ni haft en sån fin påsk och fått njuta av solen. Här har det mest varit grått men idag helt underbart väder!! Kramar

2009-04-13 @ 16:59:43
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: pointrar är bäst

Å vad många fina bilder. Vill oxå ha en bandsatts till 4 hjulingen. Måste det vara en speciell 4 hjuling då?

2009-04-13 @ 17:41:09
Postat av: Mira

Ni verkar ha haft det gott i jaktstugan :-D Härligt för er :-D

2009-04-13 @ 23:51:15
URL: http://jetsetstexas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0