Söndag

Både helgerna & tiden går fort.

LÖRDAG:
Åkte till stan och handlade lite. Hemma igen så tog jag tag i min bil...den behövde verkligen en rengöring både invändigt och utvändigt. Kastade ut hundbur, mattan, kastade skräp, dammsög, torkade invändigt, sorterade koppel och hundhalsband...till å med min favvo rattmuff åkte all världens väg!
Sen på med avfettning och tvätta utsidan. Bilen blev ren å fin. =)
Grillade fläskfilé till middag och hörde nån tok som körde skoter på älven....någon som tydligen trodde att dom var odödliga, för nu har älven börjat gå upp.
Efter middagen hämtade jag in hundarna som är omringade av vatten där ute i hundgården. Tack o lov så har det börjat försvinna nu idag.

Zmilla på väg upp till taket där Zacke ligger och solar...

Sen åkte vi iväg och tränade med Zmilla, inkallningar med visselpipa. Gick väl hyffsat, men hon kommer aldrig att gå lära nåt till 100%....och nån jakthund blir det inte. Men jag som gillar expriment, tycker att det ska bli kul att se HUR mycket det går att lära en hund som haft det så dåligt i livet som hon.

Körde ner och tittade på älven som är på G att öppna sig. Kommer att gå snabbt nu då det blivit små öppningar här å där...






Vackra Pite-älven

Fattar fortfarande inte hur nån ens kommer på tanken att köra som en dåre med skoter på älven....

SÖNDAG:

Idag har solen fortsatt att ta bort snön, snart är den borta från vår tomt ialla fall. Har mest varit ute och donat på. Tog stegen och rensade hängrännorna på framsidan. Baksidan och ena kortsidan får vänta tills marken blivit hårdare, är rädd att jag försvinner...Plopp!!...med stege å allt om jag börjar där, så det får vänta.
Visning nr.2 har det varit på grannens hus. Dubbelt så många bilar som i Torsdags. 2 familjer kom tillbaka för att titta en andra gång. Jag och en granne satt på trappen till vår altan och var nyfikna, det måste vi ju få vara...=) Spekulerade i vem som tillhörde vem osv. =)
Får bara hoppas att det blir folk som man kommer överrens med.
Tog ut en stol från utemöblerna och bara låg i solen ett tag. Det var jätteskönt. Nu känns det som att det är vår i högsta grad!!!
Snart blir det middag och sen en sväng till stan och hämta plåt.
Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Ingela'

2009-04-27 @ 15:05:05
Postat av: Ingela

Aaaargh, min dator blev knäpp... s Försöker igen.

Så fina härliga bilder!!! Våren är verkligen här. Det tinar väldigt fort nu och snart är bara snöhögarna kvar. Hoppas ni får en bra vecka!! Kram

2009-04-27 @ 15:07:42
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mira/jetset

Ja snart har ni oxå bar backe :)

Härligt när våren äntligen är här,här har vi haft 20 + i många dagar nu.

Kram på dig

2009-04-27 @ 19:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0