Schäfer-änglar

Börjar dagens blogg med att hålla mitt löfte om en schäfer-blogg och sätta in bilder på mina änglar.


Lord

Lord var min första schäfer. En snygg och trevlig kille med mycket motor.
Kunde jobba oavbrutet 24 timmar utan att ens bry sig. Både för och
nackdelar med det förståss. Blev tragiskt ihjälkörd då han bara var
2 år gammal.


Fakir

Fakir kom som räddning efter Lord gått bort. En herre i sina bästa år.
Dryga 75 cm i manken, mörk och gulaktiga ögon. Ingen skönhet, men
han hade ett hjärta av guld!!! Mys-pellen....Bevakningshund.


Täx Tapferkeit

Ingen hund i denna värld har berört mig som Täx. Denna långhåriga,
snälla kille. Han & jag läste varandras tankar som ingen nånsin kommer
att göra!!! Han blev tyvärr sjuk på ålderns höst & han fattas mig!!
Saknar honom varje dag hos mig...Lydnad & ID-spår.


Hera

Hera kom till mig då hon var mitt i livet och hennes husse inte orkade
ha kvar så många hundar. Hera var mamma till både Lord & Täx.
En sävlig dam med mycket motor. Saknar hennes lugn. Juvertumören
blev hennes slut. Bevakningshund.


Slutligen Dixie. Hade henne långa perioder i livet. En fräck liten dam
som var kaxig. Heras största rival. Fick ett långt härligt liv.
Bevakningshund.

Idag har det varit soligt & fint. Åkte till stan för en dejt med en Vovverist kl. 12. Satt och fikade och surrade kossor & hundar. Trevligt var det.

Kvällen blir lugn med gull-Jämtarna. Jobb imorgon, längtar efter kossorna!!! =)
Hoppas du har det bra. Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Det var ett gäng Scäfrar du hunnit med! Fina :-) Kram

2009-04-21 @ 17:36:21
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Ingela

Schäfrar menar jag, glömde h hihi.

2009-04-21 @ 17:37:11
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mira/jetset

Ja se där :-D

Själv har jag haft 3 schäfrar en tik och två hanar.

Dom e speciella//Kram

2009-04-21 @ 17:54:59
Postat av: Mom

Minns alla med glädje och saknad. Men dom är ju mysiga dom du har nu Kram

2009-04-21 @ 18:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0