Jobbdag

Åter till kossorna, skönt att komma till jobbet då man varit ledig i 3 dagar...blir lite rastlös av att vara hemma. Nog för att det finns att göra hemma..haha...men djuren är roligare.
Idag fick jag mig en tankeställare gällande kossors intelligens & taktkänsla...Såg en kossa som stod bredvid mjölkgropen, som det oftast brukar göra. Kikade en extra gång på henne för hon gjorde nåt lustigt.
Då man mjölkar så blir det ett ljud från mjölkorganen man sätter på spenarna som taktfast låter pschyyt-phschyyt...pschyyt-phscyyt....1-2...1-2...1-2...hela tiden. Och denna kossa står och håller takten, tro det eller ej. Med huvudet gungar hon från sida till sida...1-2...1-2...1-2...
Skratta så jag trodde jag skulle pia i brallan!!!!!!!!! Dom är betydligt smartare än man tror gulle-kossorna. Tack för att ni finns...har alltid ett leende på läpparna runt er!!

Annars har dagen varit lugn och skön idag. Inte så mycket sol...så det tinar inte så mycket snö som man skulle vilja.
Undrar hur det ser ut uppe i jaktkojan, om det kommit mer snö där..??




Åhh vad jag längtar dit!!!! Är så skönt att bara vara där...mitt ute i ingenstans...ingen trafik, ingen telefon, ingen mobil eller dator, ingen el bara eld...tyst, tyst i skog och mark...nästan så det gör ont i öronen av att det är tyst.
Skulle kunna bo där...=)


Fick skickat till mig en bild från den trevliga Söndagen vid älven...


Här grillas det, görs småplättar och annat gott. Solen visade sig från sin bästa sida hela förmiddagen och gick i moln då vi kom hem faktiskt.
Tänk vad lite det behövs för att må bra, för att ha det trevligt...en eld & trevligt sällskap.
Synd för dom som inte förstår tjusningen med det....fast å andra sidan förstår jag inte tjusningen med stadslivet heller, så det går väl jämt upp..typ..haha!!!

Tack Tora för bilden!!!

Nu är det snart middag. Har "stulit" en matlåda av Robban som jag håller på att värma upp nu....Älgskav & potatis. Mumsfilibabba!!!!!!!

Jämtisarna har följt hela dagen på jobbet med mig och är nöjda med det...dom skulle kunna bo i bilen tror jag...bara dom fick mat & rastning. Men det är guld värt med hundar som kan vara i bilen.


Jaha...nu snöar det oxå...grrr...

Ha det gott & lämna gärna ett avtryck innan du går. Kram!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Haha vilken cool kossa! De är inte så dumma!

Förstår att du längtar till kojan, ett underbart liv :-) Verkligen guld värt med hundar som trivs bra i bilen! Ha en skön kväll. Kram

2009-04-07 @ 19:06:29
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jaa det skulle vara jättekul å härligt! Det måste vi absolut göra :-)

2009-04-07 @ 19:18:25
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: nils o gismo

smart kojja ser att den sitter på en lastvxlar-ram.

då kan man ju ha den som husbil oxså.

2009-04-07 @ 19:49:57
Postat av: Emil

Skulle du vilja få en header till din blogg?

Gå in på min blogg och titta på "HEADER TÄVLING!" :)

2009-04-07 @ 19:59:33
URL: http://emilsdesign.blogg.se/
Postat av: Mom

Tur att du och S kommer så bra överens, tyckte det var bra med presenten,Vi hörs imorron Kram

2009-04-07 @ 20:46:46
Postat av: pointer är bäst

Vilken häftig ko. När jag jobbade i ladugården brukade jag backa upp bilen mot ena kortsidan på sommaren. Då hade hundarna koll hela tiden. Det var hemskt poppis. Många hundar vill nog hellre sitta i bilen och vara med än att vara hemma.

2009-04-07 @ 20:52:11
Postat av: Mira,Texas & Dexter mfl......

Kossor gillar musik så du vet,det ska vara speciell musik för då trivs dom bättre och ger mera mjölk :-D

Stradivarius eller hur sjutton det stavas och Bach asg har ingen aning om hur det stavas men du fattar säkert :-D

Håller med dig ang tystnaden,det finns inge bättre än skogen.

(Måste bara berätta att jag brukar sno Jannes/gubbens matlådor oxå när orken tryter till att ställa mig och laga) s

Ha det gott//Kramen

2009-04-08 @ 18:36:02
Postat av: Emmeli

Jag tror inte det finns nått bättre än att grilla korv i fint väder.Riktigt härlig bild!

2009-04-09 @ 11:33:24
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0