Jaktkojan

Idag hade jag bestämt att fara till kojan, bara jag & Jämtarna. Dels för att få dit saker och dels för nöjes skull.
Skönt att få dit lite saker, då slipper man just dom grejorna till påsk då vi ska dit. Tycker alltid man har tillräckligt att släpa med sig.

Strålande sol från klarblå himmel...några plusgrader. Vägen var perfekt på vägen dit eftersom det varit minusgrader i natt. När jag kommer fram dit vi brukar parkera så kommer ytterligare en bil...Ehh...mitt ute i ingenstans.
Två medelålders karlar hoppar ut och ska köra skoter & pimpla abborre. Dom blir stormförtjusta i Jämtarna, särskilt i Zacke. Dom frågar en massa och pratar med hundarna med ljusa, barnsliga röster...inte förrutan att jag funderar om dom 2 hör ihop...om du fattar?! Den ena sätter sig på skotern & den andra sätter sig i pulkan med en mysig filt och en  liten tax. Vinkar till mig & Jämtarna som bara Drottningen kan vinka..*S*...Nåja, dom var iaf jättetrevliga, hoppas dom fick sig någon firre!! =)

Packar pulkan med min väska som är full i saker & ved. Vet inte vad det vägde...men det var rätt tungt.
Sen bar det iväg mot kojan. Jämtarna älskar då dom får jobba och dra, dom älskar att ha en uppgift.
Framme vid kojan så gör vi upp eld, går en långprommis, ser lodjursspår, grillar och fikar, gör eget kaffe, städar i kojan...med andra ord en härlig dag. Solen var med oss oxå hela dagen.
Nu väntar jag på att min korvstroganoff ska bli klar, sen soffan och ta det lugnt. Koss-jobb imorgon.
Tack för titten. Kram!!!


Nu är vi på väg. Zmilla ser ut som en kuperad bulldog..haha...


Zmilla & Zacke i bakgrunden


Mycket snö kvar ännu..


Jämt-rumpor..


Min utsikt från eldstaden. Här är kaffe på G och strax korv.


Zacke med grillpinne


Zmilla

Hundar är inte dumma. Efter jag hade grillat mina korvskivor så fattade Zacke vart dessa korvskivor sutti och tar sig en smakis av grillpinnen. Zmilla fattade samma sak strax efter...


Mmmm....


Zacke tar för sig..


"Bara en liiiiten tugga?..."


Zmilla går ut stenhårt & försöker flisa pinnen direkt!!


Kojans "snö-hatt" blir mindre för varje gång nu..


Ny vaxduk & gröna kuddar, bara en som syns...


Zmilla ville stanna i husses säng




Kommentarer
Postat av: Ingela

Mkt fina härliga bilder!!! Förstår att ni haft en underbar dag vid kojan :-) Kram

2009-04-01 @ 17:39:20
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Mom

Å vad det ser härligt ut,tänk om man vore en ung och alert jämthund´s tik så hade man varit med där, mycket fina kort KRAM

2009-04-01 @ 18:13:30
Postat av: carina jonsson

Men gud så härligt du haft det!!!!! jag hade mer än gärna setat med dig och ätit en korv och fikat *ler.Kojan är så himla fin....som ett litet slott.Sköt om dig/kramar om.Carina & Myra

2009-04-01 @ 18:21:48
URL: http://www.svartangel.zoomin.se
Postat av: Monica

Jag hoppas det.. För just nu känns mycket jävligt tungt. Men jag hoppas allt blir bra i slutändan. Man får tänka som så, att dom har det nog bra uppe i himlen där dom slipper ha ont. Pappa unnar jag verkligen den här vilan efter allt kämpande och all smärta. Om än jag saknar honom så det gör ont i hjärtat.



Det är nog rätt person du tänker på. R.Z. Visst är det tragiskt. Men än så finns han kvar, så man får ta vara på den tiden.



Inte visste jag att du har en blogg :) Vad roligt! Hoppas du uppdaterar ofta och med mycket bilder. Du har verkligen jättefina hundar! Härliga bilder! :)

Sköt om dig!

2009-04-01 @ 21:20:16
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Mira,Texas & Dexter mfl......

Trevligt med besök vid kojan :-D

Ja ni ser ut och ha haft det riktigt gott du och vovvarna.

2009-04-02 @ 10:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0