Bra dag

Hej svejs...idag har det varit en rätt bra dag med mycket saker som har hänt.
Började dagen med att bära in en massa ved....och Ja! Jag tycker faktiskt att arbeta med ved är bland det roligaste som finns. Kroppsarbete, frisk luft & doften av ved....vad är fel med det??
Fortsatte dagen med att plocka lite här inne, inte lika givande om jag ska vara ärlig.
Mamma å pappa kom och hämtade sitt släpvagn, pappa och Robban mixtrade på utomhus med att få fart på en bil och jag och mamma planterade om en gigantisk blomma jag har haft...nu blev det 2 stora blommor av den.
Ser lite smått hängiga & ledsna ut för tillfället, men dom tar sig säkert med tiden..


Började prata om hur jag skulle kunna göra om lite här i huset med tapeter & nytt golv, pappa skulle höra sig för lite. Man skulle ha haft 1 mille bara så där...=/

Hoppade sedan in i hundgården med Jämtarna, trodde vi skulle blåsa bort i dagens blåst!! Pussade & kramade på dom och skottade bort lite bajs...låter som att det var drivor med skit där, det var det förståss inte...men det är klart att det blir lite efter en vinter trots att man försöker hålla efter. Zmilla är inte ett dugg brydd om vart hon bajjar medan Zacke skulle kunna hålla sig i flera dar bara för att slippa göra det i hundgården. Smart kille den där Zacke..=)

Zacke

Efter hundgårds-städningen var det dax att premiär-grilla för detta år. Fram med grillen och rengjorde galler...sen kom det svåra: att få eld på kolen, eller snarare att få tändstickan att brinna så pass att jag hann fram till kolen. Det stormade så det var inte klokt!!!
Nåja, efter en dusch med tändvätska fixade det sig och grillen kom igång.


Köttet var marinerat redan igår och väntade på att få komma ut. Dagen till ära var det älg-filé vi grillade!! Hur gott och exotiskt är inte det? Extra kul då man själv har varit med på ett eller annat sätt på älgen.


Inne i ugnen väntade en potatisgratäng...


Upplevde ett skräckfyllt trauma då jag gick genom ytterdörren!!!! En åskådare av det värre slaget satt och kikade på mig....tog en bild och om det är sant som man säger så blir det MASSA regn imorgon...hehehe...grymt va??


Ja, här är grillmästarinnan själv..*host-host*...Jag brukar aldrig få tillåtelse att grilla, men idag blev det så då Robban inte hade tid...


Den färdiga måltiden var guda-god....köttet bara smälte i munnen och vi blev mer än mätta.


Vinden har avtagit ute och jag dricker en kopp kaffe...funderar över livet & annat smått och gott. På tiden som bara rusar iväg...snart är det sommar. Och snart är det Jul igen...nääeee, först ska vi ha sommar. =)

Nu ska jag ut till Jämtarna, sen ska vi ut och köra en sväng. Ha det gott!! Kram!!

Kommentarer
Postat av: Monica

Det såg guuuuudooomligt gott ut det där! :D Vilken mästerkock! ;)

Kram!

2009-04-19 @ 19:29:02
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Mom

Är faktiskt mätt av hem gjorda köttbullar MEN det där såg himmelskt ut, Tack för fikat i dag det var oxå jätte gott. Kram vi hörs

2009-04-19 @ 21:36:35
Postat av: carina jonsson

2009-04-19 @ 23:08:38
URL: http://www.svta
Postat av: Anonym

Det var NÄSTAN så jag kände doften av middagen ända hit *haha.Det är gudomligt smarrigt med grillar....oj oj.Härliga bilder du lagt in.Nu ska jag slå igen mina ljusblå/nattkramar.Carina & Myra

2009-04-19 @ 23:10:02
Postat av: Ingela

Fina bilder och maten såg verkligen delikat ut!!! Sååå gott med älgfilé!!! :-)

2009-04-20 @ 08:08:14
URL: http://ingela1975.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej på dej.Vilken fin blogg..Jag tog mej friheten att lägga till länk till din blogg på min hemsida.Lättare att följa bloggen då..



Vilka matbilder..dreglar



Kram



sankbernhardsligan på vovve

2009-04-20 @ 11:15:19
URL: http://www.himmelochhelvete.com
Postat av: nils o gismo

varmluftpistolen kan man starta grillen med .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0