Äntligen Fredag

Skönt att ha jobbat klart för denna vecka. Allt har gått bra med kossorna, men inga kalvar har velat titta ut...många kossor som gått över tiden. Jaja...dom kommer väl ut så småningom.
Mulet väder..såg solen en kort stund på eftermiddan men sen kom mer moln, trist tycker jag. Nu får våren komma på riktigt!

Planerna för helgen vet jag inte än. Blir nog bara att ta det lugnt.
Måste på stan imorgon och leta en 60-års present till en kvinna. Vad köper man?????? *panik*
Är as-kass på presenter och dålig fantasi...=(

Jämtarna har legat ute hela dagen och ska snart få komma in. Zacke har nästan fällt klart nu, men det finns tofsar kvar som jag hoppas blåser bort då dom ligger ute kanske jag slipper borsta så mkt...*lat*..*S*
Zmilla löser inte alls på samma sätt som honom, hon löser i en jämn ström eller vad man ska säga..?? Hon får inga tofsar som Zacke. Men Zacke är söt då han ser ut som Lejonkungen..hahaa!!!

Tofs-vipan Lejon-Zacke...

Hade parisare på bordet då jag kom från jobbet. Enkelt & smidigt för en icke-kock som Robban..hihi...
Nu har parisare landat i magen och jag ska hoppa i duschen och bli av med kossa-lukt.
Kanske tar vi bilen och far ut och kör en sväng...det var länge sen.
Trevlig Fredagkväll!! Kram!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Monica

Vad fina alla kort blir. Vad har du för kamera?

Nån gång skulle jag vilja se en kalvning. Vilken upplevelse :) Min ingifta farbror är ju mjölkbonde, men man är ju inte där så ofta.



Vart är det du jobbar?

2009-04-03 @ 19:19:50
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Katarina

Fin bloggsida du har och naturligtvis med världens vackraste och bästa hundras. Värsta chocken har väl börjat lägga sid, men jag är inte van att bara ha tre hundar så det tar nog tid att vänja sig. En ny jämte blir det ju så småningom men att förlora två stycken på sex månader är inte kul. På tal om en annan ras nämligen gråhunden, så är Rambo nu nio månader och visst är han fin på sitt sätt men det går inte jämföra med jämthunden. En helt annan mentalitet och socialt är inte gråhunden lika kelsugen och dessutom inte lika vacker. Sen har det visat sig att jag mår sämre av gråhunden min allergi blir fortare påmind. Vi kan väl träffas snart över en kopp kaffe, jag håller med vi träffas för lite.



Ha det bra så hörs vi.



Katarina

2009-04-03 @ 19:45:49
URL: http://katarina66.webs.com
Postat av: Monica

Åh, fusk! Jag är också sugen på en D80, men ännu hellre den nya D90:n. Men så mycket pengar har jag inte :P



haha.. Kan tänka mig att det inte blir så märkvärdigt efter så många kalvningar :) Men dom är allt söta :D

Jag tror Gunnar är lite bättre i vaden.. Det var nån sena som gått av som dom fått sy ihop. Lät inge vidare skönt o han gick omkring med en fet skena över typ hela benet stackarn.. Men jag tror det är rätt bra nu ändå.



Nu ska jag skriva lite på bloggen, sen blir det kvällsmacka o fortsätta se så ska det låta :)

Ha en mysig kväll!

Kram!

2009-04-03 @ 20:28:05
URL: http://moonkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0